Blog

Wat zijn persona's en hoe kan je ze gebruiken om er voordeel uit te halen?

Geschreven door: Martijn Knoops 0 reacties

Wil je een product verkopen, een dienst aanbieden of een blogpost schrijven? Al deze zaken moeten gericht zijn op de juiste doelgroep. De dag van vandaag moet het bepalen van je doelpubliek zo nauwkeurig mogelijk gebeuren. Wanneer je doelpubliek te algemeen is, is de kans groot dat je product, dienst of blogpost niet iedereen maar niemand aanspreekt!

Lees verder

5 redenen waarom LinkedIn belangrijk is voor jouw bedrijf

Geschreven door: Martijn Knoops 0 reacties

Via LinkedIn kan je op een simpele manier in contact blijven met je (ex-) werknemers, partners, klanten en niet onbelangrijk je toekomstige klanten. Oké Facebook, Twitter, Pinterest en Google+ bieden ook deze mogelijkheid aan maar als je het puur professioneel wilt houden, is LinkedIn de beste optie!

Lees verder

Inventis op WebTomorrow 2015

Geschreven door: Dennis Janssen en Martijn Knoops 0 reacties

Dinsdag 10 maart trokken we met 2 leden van het project managementteam richting Gent voor WebTomorrow. Dit is een event georganiseerd door Bloovi dat zich vooral richt op marketeers. Mensen die willen weten hoe de toekomst van de digitale marketing er gaat uit zien. Wij als Inventis kunnen ook steeds wat inspiratie gebruiken, dus wilden we het zeker niet missen!

Lees verder

Eenvoudige tips om je website op een snelle manier te optimaliseren

Geschreven door: Martijn Knoops 0 reacties

Via deze blogpost wil ik enkele tips weggeven die kort en krachtig zijn en toch bijdragen aan de verbetering van je website. Tips die ten eerste eenvoudig toe te passen zijn en ten tweede weinig tijd kosten!

Lees verder

Waarom je een contentkalender moet hebben

Geschreven door: Martijn Knoops 0 reacties

Al ooit van een contentkalender gehoord? Weet jij al wat je op het einde van deze maand gaat delen op je website of welke blogpost volgende week klaar moet zijn? Dankzij een contentkalender kan je het overzicht bewaren over welke content wanneer klaar moet zijn!

Lees verder

8 redenen waarom AdWords WEL voor jou werkt

Geschreven door: Martijn Knoops 0 reacties

Om nieuwe bezoekers naar je website te leiden, kan je gemakkelijkheidshalve voor AdWords kiezen, je weet wel de advertenties die verschijnen boven en naast de zoekresultaten. Google is de meest gebruikte zoekmachine ter wereld dus hoe slimmer je deze gebruikt hoe groter de kans dat je veel bezoekers aantrekt.

Lees verder

8 redenen waarom AdWords NIET werkt

Geschreven door: Martijn Knoops 0 reacties

Wanneer bedrijven bezoekers naar de website willen leiden, kiezen ze vaak voor Google AdWords. Via AdWords kan je, als je er voor betaalt, er met zekerheid voor zorgen dat je bovenaan in de zoekresultaten komt te staan voor bepaalde zoektermen. Hoe hoger je website in de zoekresultaten verschijnt, hoe groter de kans dat bezoekers naar je website gaan komen. Ik hoor je al denken. Waarom zou ik dit niet doen?

Lees verder

3 e-mailcampagnes die de omzet via e-mailmarketing 500% deden stijgen!

Geschreven door: Jente Kasprowski 0 reacties

E-mails, je krijgt ze met hopen en er lijkt nooit een einde aan te komen. Je kan met moeite de belangrijke e-mails beantwoorden, laat staan iedere reclame e-mail lezen. Toch is e-mailmarketing nog steeds een niet te missen onderdeel van een goeie internet marketing strategie. Op 1 voorwaarde: het moet goed gedaan worden! In dit artikel geef ik geen klef advies maar deel ik 3 e-mailcampagnes die Blabloom.com naar een hoger niveau tilden.

Lees verder

6 marketingtermen die je vandaag zeker moet kennen om mee te zijn!

Geschreven door: Martijn Knoops 0 reacties

De dag van vandaag draait alles om content marketing, adverteren zoals we het de afgelopen decennia hebben gekend, is stilaan dood. De inhoud die je gebruikt om je bedrijf/organisatie/merk te promoten moet een verhaal vertellen, relaties opbouwen, je publiek doen groeien, …

Lees verder

Infoavond: Wil ik webdeveloper worden?

Geschreven door: Jente Kasprowski 0 reacties

Na een succesvolle eerste Masterclass in 2012, organiseert Inventis dit jaar een infoavond voor eerste- en tweedejaars studenten Informatica met als onderwerp “Wil ik webdeveloper worden?… En wat wordt er van een webdeveloper verwacht?”

Lees verder

18 redenen waarom bezoekers van je website wegklikken!

Geschreven door: Jente Kasprowski 12 reacties

Veel bezoekers op je site is geen bewijs van succes, als deze bezoekers meteen weer weg klikken zonder de gewenste actie te ondernemen is deze bezoeker niets waard. Om welke redenen zouden bezoekers je website verlaten?

Lees verder

Ontdek hoe goede SEO 34.000 euro extra omzet genereerde voor een webshop

Geschreven door: Jente Kasprowski 1 reactie

Een website moet bezoekers hebben om te renderen, je kan op verschillende manieren bezoekers naar je website lokken. Zoekmachine optimalisatie is nog steeds een goede manier om “gratis” bezoekers te krijgen. Ik plaats gratis bewust tussen aanhalingstekens want zoekmachine optimalisatie kost werk en tijd en is dus in principe niet gratis. In dit artikel laat ik zien hoe we voor Blabloom.com enkel met SEO voor bijna 500 online bestellingen met een waarde van meer dan 34.000 euro zorgden.

Lees verder

13 zaken om op te letten wanneer je een webdesign bureau zoekt

Geschreven door: Jente Kasprowski 0 reacties

Je wil een website laten maken maar door wie? Ieder webdesign bureau prijst zichzelf aan als een jong en dynamisch team dat voor jou de beste website kan maken. In dit artikel bespreken we enkele criteria die je kunnen helpen bij je selectie van een geschikte partner om een goede website te bouwen.

Lees verder

Verdubbeling van omzet met 1 simpele A/B test

Geschreven door: Jente Kasprowski 0 reacties

Een website is nooit af en perfect. Moet je daarom ieder jaar je website volledig vernieuwen? Nee, integendeel! Start met een werkende website en verbeter deze week na week door de juiste A/B tests te doen. Voor Blabloom, een webshop die baby- en kinderproducten verkoopt, stelden we een test op met een wel heel opmerkelijk resultaat.

Lees verder

Inventis op ConversionDay 2014

Donderdag 8 mei trokken we met het design & IA team richting Brussel voor de Conversion Day. Het was een goed georganiseerde conferentie rond conversiemarketing door Bloovi. “Een event met focus op méér conversies, méér omzet, méér winst. Kortom maximale ROI”, zoals zij het zelf zo duidelijk omschrijven. 18 Specialisten uit de sector deden hun ding op het podium en probeerden ons hun kneepjes uit het vak bij te brengen. Naast de verschillende interessante 'talks' was er natuurlijk ook de mogelijkheid om te netwerken en een kijkje te nemen bij de standhouders en partners van de organisatie.

Lees verder