Blog

8 redenen waarom AdWords WEL voor jou werkt

Geschreven door: Martijn Knoops 0 reacties

Om nieuwe bezoekers naar je website te leiden, kan je gemakkelijkheidshalve voor AdWords kiezen, je weet wel de advertenties die verschijnen boven en naast de zoekresultaten. Google is de meest gebruikte zoekmachine ter wereld dus hoe slimmer je deze gebruikt hoe groter de kans dat je veel bezoekers aantrekt.

Lees verder

8 redenen waarom AdWords NIET werkt

Geschreven door: Martijn Knoops 0 reacties

Wanneer bedrijven bezoekers naar de website willen leiden, kiezen ze vaak voor Google AdWords. Via AdWords kan je, als je er voor betaalt, er met zekerheid voor zorgen dat je bovenaan in de zoekresultaten komt te staan voor bepaalde zoektermen. Hoe hoger je website in de zoekresultaten verschijnt, hoe groter de kans dat bezoekers naar je website gaan komen. Ik hoor je al denken. Waarom zou ik dit niet doen?

Lees verder

3 e-mailcampagnes die de omzet via e-mailmarketing 500% deden stijgen!

Geschreven door: Jente Kasprowski 0 reacties

E-mails, je krijgt ze met hopen en er lijkt nooit een einde aan te komen. Je kan met moeite de belangrijke e-mails beantwoorden, laat staan iedere reclame e-mail lezen. Toch is e-mailmarketing nog steeds een niet te missen onderdeel van een goeie internet marketing strategie. Op 1 voorwaarde: het moet goed gedaan worden! In dit artikel geef ik geen klef advies maar deel ik 3 e-mailcampagnes die Blabloom.com naar een hoger niveau tilden.

Lees verder

6 marketingtermen die je vandaag zeker moet kennen om mee te zijn!

Geschreven door: Martijn Knoops 0 reacties

De dag van vandaag draait alles om content marketing, adverteren zoals we het de afgelopen decennia hebben gekend, is stilaan dood. De inhoud die je gebruikt om je bedrijf/organisatie/merk te promoten moet een verhaal vertellen, relaties opbouwen, je publiek doen groeien, …

Lees verder

Infoavond: Wil ik webdeveloper worden?

Geschreven door: Jente Kasprowski 0 reacties

Na een succesvolle eerste Masterclass in 2012, organiseert Inventis dit jaar een infoavond voor eerste- en tweedejaars studenten Informatica met als onderwerp “Wil ik webdeveloper worden?… En wat wordt er van een webdeveloper verwacht?”

Lees verder

18 redenen waarom bezoekers van je website wegklikken!

Geschreven door: Jente Kasprowski 12 reacties

Veel bezoekers op je site is geen bewijs van succes, als deze bezoekers meteen weer weg klikken zonder de gewenste actie te ondernemen is deze bezoeker niets waard. Om welke redenen zouden bezoekers je website verlaten?

Lees verder

Ontdek hoe goede SEO 34.000 euro extra omzet genereerde voor een webshop

Geschreven door: Jente Kasprowski 1 reactie

Een website moet bezoekers hebben om te renderen, je kan op verschillende manieren bezoekers naar je website lokken. Zoekmachine optimalisatie is nog steeds een goede manier om “gratis” bezoekers te krijgen. Ik plaats gratis bewust tussen aanhalingstekens want zoekmachine optimalisatie kost werk en tijd en is dus in principe niet gratis. In dit artikel laat ik zien hoe we voor Blabloom.com enkel met SEO voor bijna 500 online bestellingen met een waarde van meer dan 34.000 euro zorgden.

Lees verder

13 zaken om op te letten wanneer je een webdesign bureau zoekt

Geschreven door: Jente Kasprowski 0 reacties

Je wil een website laten maken maar door wie? Ieder webdesign bureau prijst zichzelf aan als een jong en dynamisch team dat voor jou de beste website kan maken. In dit artikel bespreken we enkele criteria die je kunnen helpen bij je selectie van een geschikte partner om een goede website te bouwen.

Lees verder

Verdubbeling van omzet met 1 simpele A/B test

Geschreven door: Jente Kasprowski 0 reacties

Een website is nooit af en perfect. Moet je daarom ieder jaar je website volledig vernieuwen? Nee, integendeel! Start met een werkende website en verbeter deze week na week door de juiste A/B tests te doen. Voor Blabloom, een webshop die baby- en kinderproducten verkoopt, stelden we een test op met een wel heel opmerkelijk resultaat.

Lees verder

Inventis op ConversionDay 2014

Donderdag 8 mei trokken we met het design & IA team richting Brussel voor de Conversion Day. Het was een goed georganiseerde conferentie rond conversiemarketing door Bloovi. “Een event met focus op méér conversies, méér omzet, méér winst. Kortom maximale ROI”, zoals zij het zelf zo duidelijk omschrijven. 18 Specialisten uit de sector deden hun ding op het podium en probeerden ons hun kneepjes uit het vak bij te brengen. Naast de verschillende interessante 'talks' was er natuurlijk ook de mogelijkheid om te netwerken en een kijkje te nemen bij de standhouders en partners van de organisatie.

Lees verder

PHPBenelux Conference 2014

Geschreven door: Stijn Janssen en Ruud Van den Dungen 0 reacties

Het laatste weekend van januari staat steevast voor een van de beste PHP conferences van heel Europa: PHPBenelux. Inventis was al op elke editie aanwezig en kon op deze 5de en dus jubileumeditie ook niet ontbreken. Stijn en Ruud brengen verslag uit.

Lees verder

Inventis challenge 2013

Geschreven door: Jente Kasprowski 8 reacties

Na de Midnightsun marathon in 2011 en de bergtocht door de Pyreneeën in 2012 was er ook in 2013 een Inventis challenge. Met de Inventis challenge willen we het Inventisteam ieder jaar sportief of actief uitdagen en tegelijkertijd een unieke ervaring voor het leven bezorgen. Dit jaar trokken we weer naar het hoge Noorden meer bepaald Kangos in Zweeds Lapland. Dit keer niet in de zomer maar in het putje van de winter! We daagden het team uit om een avontuurlijke 3-daagse tocht met sledehonden te doen doorheen de wildernis in barre omstandigheden.

Lees verder

De 6 grootste misverstanden over SEO

Geschreven door: Jente Kasprowski 0 reacties

Als een SEO-specialist je site een boost wil geven door de belangrijkste keywords in de metatags te zetten en een tiental linkrequests te sturen, kun je maar beter een andere specialist zoeken. De tijd van overoptimalisatie via keywords of linkfarming behoort nu officieel tot het verleden. We zetten even 6 grote misverstanden op een rijtje:

Lees verder

Wat een succesvolle blogger niet mag doen!

Geschreven door: Jan Raedschelders 6 reacties

Bloggen kan je leren. Het gaat niet alleen om wat en hoe je schrijft en of je veel te vertellen hebt. Het gaat ook om de manier waarop je je verhaal brengt en vooral hoe dikwijls je je verhaal doet. Iedereen kan bloggen, maar niet elke blogger heeft een succesvolle blog. Misschien loopt er dan toch ergens iets mis. We overlopen hier een aantal mogelijke struikelblokken.

Lees verder

Het verschil tussen schrijven op papier en schrijven voor een website

Geschreven door: Jente Kasprowski 0 reacties

“Is er dan een verschil?” denk je misschien. Toch wel en meer dan je op het eerste zicht misschien wel zou vermoeden. Lees maar eens een artikel uit je favoriete tijdschrift en surf daarna eens naar de teksten die online verschijnen. Als je goed kijkt, zul je al gauw enkele verschillen opmerken.

Lees verder