Blog

Challenge: 2500 echte volgers op Instagram

Geschreven door: Jente Kasprowski0 reacties

Instagram is naast Facebook, Twitter en dergelijke een sterk kanaal om een doelpubliek te bereiken. Het is daarom voor veel bedrijven interessant om ook op Instagram een publiek op te bouwen. Ook Blabloom wil meer inzetten op Instagram en dat bracht ons op een idee. We gaan een challenge aan om 2500 volgers te verzamelen op de Instagram-account van Blabloom. In dit artikel delen we de tactieken hoe we ons doel gaan proberen te bereiken, de harde praktijk dus!

Lees verder

Klantenservice is belangrijk, enkele statistieken en tips

Geschreven door: Isabelle Vancluysen0 reacties

Iedereen die een product of dienst aanbiedt zal ook een zekere vorm van support of klantenservice moeten verlenen. Er zullen namelijk altijd klanten zijn die een vraag of klacht hebben. Maar je kan support beter goed aanpakken, de kost van slechte dienstverlening is namelijk groot als je ziet dat 78% van de consumenten hun aankoop niet afronden omwille van een slechte service ervaring. Of je nu een webdesigner bent, een webshop runt, een reisbureau runt, … Iedereen heeft een goede klantenservice nodig. Ontdek hieronder snel onze tips voor een goede supportdienst.

Lees verder

Offertes voor websites vergelijken

Geschreven door: Dennis Janssen0 reacties

Een gegeven waar veel van onze klanten (of potentiële klanten) mee worstelen is het vergelijken van offertes bij de opstart van een nieuwe website. We begrijpen goed waarom. Je schrijft een grondige briefing uit met de elementaire zaken, maar wil natuurlijk ook de opdracht breed houden, want alle input is welkom om een zicht te krijgen op wat mogelijk is. Uiteindelijk kijk je naar 2, 3, 4 (bij meer dan 4 wordt het helemaal onmogelijk) offertes die telkens iets anders voorstellen, qua prijzen ver uit elkaar liggen en lastig zijn om langs elkaar te leggen en te vergelijken. Appelen met peren vergelijken is nooit gemakkelijk, daarom schrijven we hier graag een artikel over. We doen een poging dit zo objectief mogelijk te schrijven, maar onze voorkeur zal hier en daar natuurlijk wel doorschemeren. Toch moet dit een grondig beeld geven van de zaken die je in offertes tegenkomt, waarom ze belangrijk/onbelangrijk zijn en waar je zeker op moet letten.

Lees verder

Hoe we Blabloom.com meer dan 40% sneller maakten met behulp van Google PageSpeed Insights

Geschreven door: Dieter Verjans0 reacties

Performantie van websites en webapplicaties is belangrijk, gebruikers wachten niet graag lang op pagina’s die traag inladen. Zeker voor webshops is een snelle laadtijd een meerwaarde voor de customer experience. Ook zoekmachines houden van snelle websites, het is dus zowel voor je gebruikers als om te scoren in zoekmachines belangrijk om een snelle website te hebben. In dit artikel laten we zien hoe we Blabloom.com optimaliseerden met behulp van Google PageSpeed Insights.

Lees verder

Een webshop, ook voor uw zaak?

Geschreven door: Jente Kasprowski2 reacties

De afgelopen weken hebben Jan en ik samen met Unizo een ronde doorheen Limburg, Vlaams-Brabant en een stukje Antwerpen gedaan in het kader van "het internet ook uw zaak". Tijdens deze sessies probeerden we de lokale zelfstandigen wat bij te brengen over hoe ze het internet kunnen inzetten om hun fysieke winkel te promoten en beantwoordden we de vraag “Een webshop, ook voor uw zaak?”

Lees verder

Je website automatisch testen

Geschreven door: Stijn Janssen0 reacties

Elke aanpassing aan een website brengt risico’s met zich mee. Hoe weet je zeker dat je niet iets kapot maakt op een andere plaats? Hoe complexer de website hoe groter het risico. Ga je bij elke lancering elke functionaliteit overlopen en testen? Ontdek hier wat je kan doen om een lancering vlekkeloos te laten verlopen.

Lees verder

Wat zijn de meerwaarden van een scope document in web development?

Geschreven door: Isabelle Vancluysen0 reacties

Herken je de situatie waarbij een webproject slechts een beperkt budget heeft of een strakke deadline? Je wilt dan waarschijnlijk zo snel mogelijk starten aan de uitwerking van het project dus waarom tijd verliezen aan het uitschrijven van een scope document? Een scope document heeft een grotere meerwaarde dan je denkt! Ontdek hieronder hoe een scope document bijdraagt tot het succes van een project.

Lees verder

3 plaatsen waar je vandaag aandacht kan trekken als bedrijf

Geschreven door: Jente Kasprowski0 reacties

Marketing is voortdurend in beweging, iedere 10 jaar verandert het marketinglandschap aanzienlijk. Waar moet je in 2016 zeker in investeren als bedrijf? Billboards, kranten, radio of tv? Ik ga hier niet verkondigen dat alle vormen van traditionele marketing dood zijn maar anno 2016 moet je er toch zeker voor zorgen dat een (groot) deel van je marketingbudget aan digitale marketing besteed wordt. Waarom? Je marketing middelen en energie moet je besteden waar de aandacht van de mensen zit.

Lees verder

E-mail marketing tips die meteen renderen.

Geschreven door: Saskia Hannon0 reacties

E-mail marketing is 40 keer effectiever dan Facebook en Twitter samen als het gaat om klanten werving. Maar onze mailbox zit al overvol met e-mails. Het is dus jouw taak om op te vallen tussen die massa aan e-mails. Hoe doe je dit precies? Hieronder volgens enkele tips die je hiermee gaan helpen en je ook tijd gaan besparen.

Lees verder

7 tips die helpen om met een webdesigner samen te werken

Geschreven door: Bart Vandebeek0 reacties

Laten we eerlijk zijn: webdesign is vrij breed te interpreteren en tegenwoordig is het niet moeilijk meer om een website te bouwen. Van het neefje dat ooit jouw eerste website bouwde tot de agencies die jouw website omtoveren tot een grafisch pareltje met toeters en bellen, iedereen kan het! De job van de echte webdesigner is gedoemd om te verdwijnen! Daarom moeten we stilaan beginnen op te passen willen we als webdesigner nog een toekomst zien… Of toch niet? Natuurlijk niet!! Webdesign is zoveel meer dan een website grafisch wat opsmukken, zoveel meer dan een website ‘dynamisch’ maken, zoveel meer dan zomaar een website! Hier, bij Inventis, bouwen we websites die niet alleen grafisch mooi aansluiten bij jouw branding maar vooral websites die jouw doelstellingen bereiken, leads verzamelen, meer producten te verkopen, …, kortom onze webdesigners denken verder dan enkel wat mooie kleurtjes.

Lees verder

Beheer je de website voor je bedrijf? Deze skills zou je allemaal moeten bezitten.

Geschreven door: Jente Kasprowski0 reacties

Een website beheren is kinderspel, van een website een succes maken is een ander paar mouwen. Beheer jij de website van je bedrijf? Dan rust er heel wat druk op jouw schouders. Een website online zetten en er niet meer naar omkijken is meestal een slechte investering. Een website moet beheerd worden en ondersteund worden door een (internet) marketing strategie. Als je een website beheert moet je om succesvol te zijn toch een aantal skills bezitten. Wat zou je best allemaal onder de knie hebben als je in je eentje een website goed wil beheren?

Lees verder

Online klantenservice, een strategie van A tot Z

Geschreven door: Jan Raedschelders0 reacties

Als je denkt dat één of twee klanten minder op je webshop het verschil niet maken zolang er maar meer klanten bijkomen, dan heb je het mis. Het kost immers 7 keer meer moeite om een nieuwe klant aan te trekken dan een bestaande klant tevreden te houden. Je online klant is koning, hoewel online klantenservice geen evidentie is tenzij je het ziet zitten om de kleren van de dienaar aan te trekken!

Lees verder
{* Remarketing tag *}