Blog

Facebook Live inzetten voor bedrijven

Geschreven door: Jente Kasprowski1 reactie

Sinds een tijdje kan je gebruik maken van Facebook Live om via Facebook met je smartphone live video te streamen naar je doelpubliek. Facebook Live is eigenlijk niets minder dan je eigen tv-kanaal waarmee je je doelpubliek via video kan toespreken. Video content is hot en live video is zeker de moeite om mee te experimenteren. Wij experimenteerden met Facebook Live en delen graag onze ervaring.

Lees verder

Waarom we bij Inventis websites optimaliseren met New Relic

Geschreven door: Dieter Verjans0 reacties

Websites bouwen is meer dan snel wat code in elkaar steken en hopen dat alles vlot draait. Als je een website of webapplicatie ten alle tijden vlot wilt laten draaien is een goede monitoring van de processen nodig. Als een complexe website veel bezoekers moet verwerken is het belangrijk dat zaken die vertragingen zorgen aan het licht komen en geoptimaliseerd worden. Bij Inventis gebruiken we voor onze grotere projecten New Relic om het een en ander te monitoren, in dit artikel kan je lezen hoe en waarom.

Lees verder

6 tips voor een efficiënte virtuele meeting

Geschreven door: Isabelle Vancluysen0 reacties

Bij Inventis werken collega’s regelmatig van thuis uit en hebben we klanten over het hele land. Dit leidt ertoe dat we veel gebruik maken van virtuele meetings, zowel voor besprekingen tussen collega’s als voor meetings met een klant. Met slechts enkele kliks ben je met elkaar verbonden en heb je een virtuele meeting opstaan, en toch zijn ze niet altijd even efficiënt. Lees hieronder onze 6 snelle tips voor het houden van efficiënte virtuele meetings.

Lees verder

13 e-mails die iedere maand 2000 euro opleveren

Geschreven door: Jente Kasprowski0 reacties

Ik ben een grote fan van e-mailmarketing. E-mails sturen is 1 van de beste tactieken om een relatie op te bouwen tussen je bedrijf en je (potentiële) klanten. Een nieuwsbrief sturen naar je mailinglijst is iedereen wel bekend mee en de meeste bedrijven doen dit ondertussen wel. (Als je dit nog niet doet, waar wacht je nog op?) Autoresponders of mailautomation gaat nog een stapje verder. Lees hier hoe we 13 e-mails opstelden die maand na maand 2000 euro opleveren.

Lees verder

Challenge: 2500 echte volgers op Instagram

Geschreven door: Jente Kasprowski0 reacties

Instagram is naast Facebook, Twitter en dergelijke een sterk kanaal om een doelpubliek te bereiken. Het is daarom voor veel bedrijven interessant om ook op Instagram een publiek op te bouwen. Ook Blabloom wil meer inzetten op Instagram en dat bracht ons op een idee. We gaan een challenge aan om 2500 volgers te verzamelen op de Instagram-account van Blabloom. In dit artikel delen we de tactieken hoe we ons doel gaan proberen te bereiken, de harde praktijk dus!

Lees verder

Klantenservice is belangrijk, enkele statistieken en tips

Geschreven door: Isabelle Vancluysen0 reacties

Iedereen die een product of dienst aanbiedt zal ook een zekere vorm van support of klantenservice moeten verlenen. Er zullen namelijk altijd klanten zijn die een vraag of klacht hebben. Maar je kan support beter goed aanpakken, de kost van slechte dienstverlening is namelijk groot als je ziet dat 78% van de consumenten hun aankoop niet afronden omwille van een slechte service ervaring. Of je nu een webdesigner bent, een webshop runt, een reisbureau runt, … Iedereen heeft een goede klantenservice nodig. Ontdek hieronder snel onze tips voor een goede supportdienst.

Lees verder

Offertes voor websites vergelijken

Geschreven door: Dennis Janssen0 reacties

Een gegeven waar veel van onze klanten (of potentiële klanten) mee worstelen is het vergelijken van offertes bij de opstart van een nieuwe website. We begrijpen goed waarom. Je schrijft een grondige briefing uit met de elementaire zaken, maar wil natuurlijk ook de opdracht breed houden, want alle input is welkom om een zicht te krijgen op wat mogelijk is. Uiteindelijk kijk je naar 2, 3, 4 (bij meer dan 4 wordt het helemaal onmogelijk) offertes die telkens iets anders voorstellen, qua prijzen ver uit elkaar liggen en lastig zijn om langs elkaar te leggen en te vergelijken. Appelen met peren vergelijken is nooit gemakkelijk, daarom schrijven we hier graag een artikel over. We doen een poging dit zo objectief mogelijk te schrijven, maar onze voorkeur zal hier en daar natuurlijk wel doorschemeren. Toch moet dit een grondig beeld geven van de zaken die je in offertes tegenkomt, waarom ze belangrijk/onbelangrijk zijn en waar je zeker op moet letten.

Lees verder

Hoe we Blabloom.com meer dan 40% sneller maakten met behulp van Google PageSpeed Insights

Geschreven door: Dieter Verjans0 reacties

Performantie van websites en webapplicaties is belangrijk, gebruikers wachten niet graag lang op pagina’s die traag inladen. Zeker voor webshops is een snelle laadtijd een meerwaarde voor de customer experience. Ook zoekmachines houden van snelle websites, het is dus zowel voor je gebruikers als om te scoren in zoekmachines belangrijk om een snelle website te hebben. In dit artikel laten we zien hoe we Blabloom.com optimaliseerden met behulp van Google PageSpeed Insights.

Lees verder

Een webshop, ook voor uw zaak?

Geschreven door: Jente Kasprowski2 reacties

De afgelopen weken hebben Jan en ik samen met Unizo een ronde doorheen Limburg, Vlaams-Brabant en een stukje Antwerpen gedaan in het kader van "het internet ook uw zaak". Tijdens deze sessies probeerden we de lokale zelfstandigen wat bij te brengen over hoe ze het internet kunnen inzetten om hun fysieke winkel te promoten en beantwoordden we de vraag “Een webshop, ook voor uw zaak?”

Lees verder

Je website automatisch testen

Geschreven door: Stijn Janssen0 reacties

Elke aanpassing aan een website brengt risico’s met zich mee. Hoe weet je zeker dat je niet iets kapot maakt op een andere plaats? Hoe complexer de website hoe groter het risico. Ga je bij elke lancering elke functionaliteit overlopen en testen? Ontdek hier wat je kan doen om een lancering vlekkeloos te laten verlopen.

Lees verder

Wat zijn de meerwaarden van een scope document in web development?

Geschreven door: Isabelle Vancluysen0 reacties

Herken je de situatie waarbij een webproject slechts een beperkt budget heeft of een strakke deadline? Je wilt dan waarschijnlijk zo snel mogelijk starten aan de uitwerking van het project dus waarom tijd verliezen aan het uitschrijven van een scope document? Een scope document heeft een grotere meerwaarde dan je denkt! Ontdek hieronder hoe een scope document bijdraagt tot het succes van een project.

Lees verder

3 plaatsen waar je vandaag aandacht kan trekken als bedrijf

Geschreven door: Jente Kasprowski0 reacties

Marketing is voortdurend in beweging, iedere 10 jaar verandert het marketinglandschap aanzienlijk. Waar moet je in 2016 zeker in investeren als bedrijf? Billboards, kranten, radio of tv? Ik ga hier niet verkondigen dat alle vormen van traditionele marketing dood zijn maar anno 2016 moet je er toch zeker voor zorgen dat een (groot) deel van je marketingbudget aan digitale marketing besteed wordt. Waarom? Je marketing middelen en energie moet je besteden waar de aandacht van de mensen zit.

Lees verder

E-mail marketing tips die meteen renderen.

Geschreven door: Saskia Hannon1 reactie

E-mail marketing is 40 keer effectiever dan Facebook en Twitter samen als het gaat om klanten werving. Maar onze mailbox zit al overvol met e-mails. Het is dus jouw taak om op te vallen tussen die massa aan e-mails. Hoe doe je dit precies? Hieronder volgens enkele tips die je hiermee gaan helpen en je ook tijd gaan besparen.

Lees verder
{* Remarketing tag *}