Blog

Online verkoop: een chatbot versus een echte persoon, wie wint er?

Geschreven door: Jente Kasprowski3 reacties

2016 was zowat het jaar van de chatbots, als je geen chatbot hebt loop je achter en ben je helemaal niet klaar voor 2017. Of toch wel? Ik ben een grote fan van online verkopen, het internet biedt fantastische mogelijkheden om iets aan de man te brengen en als je iets kan verkopen via een chatbot ben ik geïnteresseerd. Maar zijn chatbots al klaar om een revolutie in online verkoop te ontketenen? Zijn wij mensen al klaar om met chatbots een deal te sluiten? Ik deed een testje…

Lees verder

Het maximum uit een autoresponder serie halen

Geschreven door: Jente Kasprowski0 reacties

Marketing automation en het goed inzetten van autoresponders kan een wereld van verschil voor je business betekenen. Met marketing automation, in dit artikel specifiek autoresponders, kan je met voorafgeprogammeerde e-mails mensen een vast traject laten volgen. Marketing automation moet niet duur zijn, met bvb Mailchimp of Campaign Monitor kan je al vanaf een paar euro per maand automatisch e-mails gaan sturen. De software en de kosten voor de software mag geen excuus zijn om niet aan marketing automation te doen. Iedereen kan het. Maar hoe doe je het goed?

Lees verder

Facebook Live inzetten voor bedrijven

Geschreven door: Jente Kasprowski1 reactie

Sinds een tijdje kan je gebruik maken van Facebook Live om via Facebook met je smartphone live video te streamen naar je doelpubliek. Facebook Live is eigenlijk niets minder dan je eigen tv-kanaal waarmee je je doelpubliek via video kan toespreken. Video content is hot en live video is zeker de moeite om mee te experimenteren. Wij experimenteerden met Facebook Live en delen graag onze ervaring.

Lees verder

Waarom we bij Inventis websites optimaliseren met New Relic

Geschreven door: Dieter Verjans0 reacties

Websites bouwen is meer dan snel wat code in elkaar steken en hopen dat alles vlot draait. Als je een website of webapplicatie ten alle tijden vlot wilt laten draaien is een goede monitoring van de processen nodig. Als een complexe website veel bezoekers moet verwerken is het belangrijk dat zaken die vertragingen zorgen aan het licht komen en geoptimaliseerd worden. Bij Inventis gebruiken we voor onze grotere projecten New Relic om het een en ander te monitoren, in dit artikel kan je lezen hoe en waarom.

Lees verder

6 tips voor een efficiënte virtuele meeting

Geschreven door: Isabelle Vancluysen0 reacties

Bij Inventis werken collega’s regelmatig van thuis uit en hebben we klanten over het hele land. Dit leidt ertoe dat we veel gebruik maken van virtuele meetings, zowel voor besprekingen tussen collega’s als voor meetings met een klant. Met slechts enkele kliks ben je met elkaar verbonden en heb je een virtuele meeting opstaan, en toch zijn ze niet altijd even efficiënt. Lees hieronder onze 6 snelle tips voor het houden van efficiënte virtuele meetings.

Lees verder

13 e-mails die iedere maand 2000 euro opleveren

Geschreven door: Jente Kasprowski0 reacties

Ik ben een grote fan van e-mailmarketing. E-mails sturen is 1 van de beste tactieken om een relatie op te bouwen tussen je bedrijf en je (potentiële) klanten. Een nieuwsbrief sturen naar je mailinglijst is iedereen wel bekend mee en de meeste bedrijven doen dit ondertussen wel. (Als je dit nog niet doet, waar wacht je nog op?) Autoresponders of mailautomation gaat nog een stapje verder. Lees hier hoe we 13 e-mails opstelden die maand na maand 2000 euro opleveren.

Lees verder

Challenge: 2500 echte volgers op Instagram

Geschreven door: Jente Kasprowski0 reacties

Instagram is naast Facebook, Twitter en dergelijke een sterk kanaal om een doelpubliek te bereiken. Het is daarom voor veel bedrijven interessant om ook op Instagram een publiek op te bouwen. Ook Blabloom wil meer inzetten op Instagram en dat bracht ons op een idee. We gaan een challenge aan om 2500 volgers te verzamelen op de Instagram-account van Blabloom. In dit artikel delen we de tactieken hoe we ons doel gaan proberen te bereiken, de harde praktijk dus!

Lees verder

Klantenservice is belangrijk, enkele statistieken en tips

Geschreven door: Isabelle Vancluysen0 reacties

Iedereen die een product of dienst aanbiedt zal ook een zekere vorm van support of klantenservice moeten verlenen. Er zullen namelijk altijd klanten zijn die een vraag of klacht hebben. Maar je kan support beter goed aanpakken, de kost van slechte dienstverlening is namelijk groot als je ziet dat 78% van de consumenten hun aankoop niet afronden omwille van een slechte service ervaring. Of je nu een webdesigner bent, een webshop runt, een reisbureau runt, … Iedereen heeft een goede klantenservice nodig. Ontdek hieronder snel onze tips voor een goede supportdienst.

Lees verder

Offertes voor websites vergelijken

Geschreven door: Dennis Janssen0 reacties

Een gegeven waar veel van onze klanten (of potentiële klanten) mee worstelen is het vergelijken van offertes bij de opstart van een nieuwe website. We begrijpen goed waarom. Je schrijft een grondige briefing uit met de elementaire zaken, maar wil natuurlijk ook de opdracht breed houden, want alle input is welkom om een zicht te krijgen op wat mogelijk is. Uiteindelijk kijk je naar 2, 3, 4 (bij meer dan 4 wordt het helemaal onmogelijk) offertes die telkens iets anders voorstellen, qua prijzen ver uit elkaar liggen en lastig zijn om langs elkaar te leggen en te vergelijken. Appelen met peren vergelijken is nooit gemakkelijk, daarom schrijven we hier graag een artikel over. We doen een poging dit zo objectief mogelijk te schrijven, maar onze voorkeur zal hier en daar natuurlijk wel doorschemeren. Toch moet dit een grondig beeld geven van de zaken die je in offertes tegenkomt, waarom ze belangrijk/onbelangrijk zijn en waar je zeker op moet letten.

Lees verder

Hoe we Blabloom.com meer dan 40% sneller maakten met behulp van Google PageSpeed Insights

Geschreven door: Dieter Verjans0 reacties

Performantie van websites en webapplicaties is belangrijk, gebruikers wachten niet graag lang op pagina’s die traag inladen. Zeker voor webshops is een snelle laadtijd een meerwaarde voor de customer experience. Ook zoekmachines houden van snelle websites, het is dus zowel voor je gebruikers als om te scoren in zoekmachines belangrijk om een snelle website te hebben. In dit artikel laten we zien hoe we Blabloom.com optimaliseerden met behulp van Google PageSpeed Insights.

Lees verder
{* Remarketing tag *}