Blog

Inventis op ConversionDay 2014

Donderdag 8 mei trokken we met het design & IA team richting Brussel voor de Conversion Day. Het was een goed georganiseerde conferentie rond conversiemarketing door Bloovi. “Een event met focus op méér conversies, méér omzet, méér winst. Kortom maximale ROI”, zoals zij het zelf zo duidelijk omschrijven. 18 Specialisten uit de sector deden hun ding op het podium en probeerden ons hun kneepjes uit het vak bij te brengen. Naast de verschillende interessante 'talks' was er natuurlijk ook de mogelijkheid om te netwerken en een kijkje te nemen bij de standhouders en partners van de organisatie.

Lees verder

PHPBenelux Conference 2014

Geschreven door: Stijn Janssen en Ruud Van den Dungen 0 reacties

Het laatste weekend van januari staat steevast voor een van de beste PHP conferences van heel Europa: PHPBenelux. Inventis was al op elke editie aanwezig en kon op deze 5de en dus jubileumeditie ook niet ontbreken. Stijn en Ruud brengen verslag uit.

Lees verder

Inventis challenge 2013

Geschreven door: Jente Kasprowski 8 reacties

Na de Midnightsun marathon in 2011 en de bergtocht door de Pyreneeën in 2012 was er ook in 2013 een Inventis challenge. Met de Inventis challenge willen we het Inventisteam ieder jaar sportief of actief uitdagen en tegelijkertijd een unieke ervaring voor het leven bezorgen. Dit jaar trokken we weer naar het hoge Noorden meer bepaald Kangos in Zweeds Lapland. Dit keer niet in de zomer maar in het putje van de winter! We daagden het team uit om een avontuurlijke 3-daagse tocht met sledehonden te doen doorheen de wildernis in barre omstandigheden.

Lees verder

De 6 grootste misverstanden over SEO

Geschreven door: Margot Hanjoul 0 reacties

Als een SEO-specialist je site een boost wil geven door de belangrijkste keywords in de metatags te zetten en een tiental linkrequests te sturen, kun je maar beter een andere specialist zoeken. De tijd van overoptimalisatie via keywords of linkfarming behoort nu officieel tot het verleden. We zetten even 6 grote misverstanden op een rijtje:

Lees verder

Wat een succesvolle blogger niet mag doen!

Geschreven door: Jan Raedschelders 2 reacties

Bloggen kan je leren. Het gaat niet alleen om wat en hoe je schrijft en of je veel te vertellen hebt. Het gaat ook om de manier waarop je je verhaal brengt en vooral hoe dikwijls je je verhaal doet. Iedereen kan bloggen, maar niet elke blogger heeft een succesvolle blog. Misschien loopt er dan toch ergens iets mis. We overlopen hier een aantal mogelijke struikelblokken.

Lees verder

Het verschil tussen schrijven op papier en schrijven voor een website

Geschreven door: Jente Kasprowski 0 reacties

“Is er dan een verschil?” denk je misschien. Toch wel en meer dan je op het eerste zicht misschien wel zou vermoeden. Lees maar eens een artikel uit je favoriete tijdschrift en surf daarna eens naar de teksten die online verschijnen. Als je goed kijkt, zul je al gauw enkele verschillen opmerken.

Lees verder

Waarom jij als ondernemer maar beter snel kan beginnen bloggen!

Geschreven door: Margot Hanjoul 2 reacties

Hoe komt het dat alle grote merken bijna allemaal een blog hebben? Sony, Adidas, BMW en Google kennen alles van de kunst van het bloggen. Ook al hebben zij al deze publiciteit al lang niet meer nodig, toch zien ze er het nut van in. We vertellen je waarom het voor zowel kleine als grote ondernemingen zo belangrijk is om zakelijk te bloggen en verklaren op welke manier jij er als ondernemer er voordeel kunt uithalen.

Lees verder

Schrijven voor mensen of voor zoekmachines?

Geschreven door: Jente Kasprowski 7 reacties

Iedereen wil scoren in zoekmachines en daar willen we ver voor gaan. Schrijven we daarom best voor zoekmachines om zo hoog mogelijk te scoren? Wanneer we willen weten wat het verschil is tussen schrijven voor mensen of voor zoekmachines kunnen we ons best eerst de vraag stellen hoe mensen eigenlijk lezen wanneer ze een tekst online lezen en hoe zoekmachines 'lezen'.

Lees verder

9 usability fouten die mobiele gebruikers het leven zuur maken.

Geschreven door: Margot Hanjoul 0 reacties

Maar liefst 30% van onze bezoekers lezen deze website via een smartphone of tablet. Een niet te verwaarlozen aantal, temeer omdat dit cijfer blijft groeien. Onze aandacht gaat daarom uit naar de onaangename ervaringen die gebruikers soms moeten trotseren wanneer ze naar een website surfen die niet helemaal geoptimaliseerd is voor mobiele toestellen. We lijsten even 9 veel voorkomende fouten op:

Lees verder

Maak een succesvolle productpagina die scoort!

Geschreven door: Margot Hanjoul 2 reacties

Waarom zouden mensen nu net bij jou kopen en niet bij de concurrentie? Hopelijk kan een klant hier onmiddellijk een klaar antwoord opgeven, anders scheelt er wat aan je strategie. Over het algemeen kan je stellen dat mensen voor jou kiezen, omdat je ofwel de goedkoopste bent ofwel omdat je iets unieks hebt. Vermits het toch onze bedoeling is om een zo groot mogelijk rendement te behalen, gaan we niet voor de goedkoopste maar proberen we ergens in uit te blinken. Wij zullen je alvast vertellen hoe je met een succesvolle productpagina je online business kunt doen slagen.

Lees verder

Inventis Challenge 2013, weer een ervaring om nooit te vergeten!

Geschreven door: Jan Raedschelders 7 reacties

Na de 50 kilometer lange bergtocht door de Pyreneeën (2012) en de Midnight Sun Marathon in Noorwegen (2011) trekken we dit jaar naar Lapland om er de ijzige kou te trotseren en terwijl te genieten van het adembenemend schouwspel van het noorderlicht. Het Inventis-team wordt uitgenodigd om deel te nemen aan de challenge.

Lees verder

3-stappenplan om facebook te integreren in je zaak

Geschreven door: Margot Hanjoul 0 reacties

Het creëren en onderhouden van een eigen pagina op Facebook is gratis en uitermate nuttig voor een onderneming. Een pagina is opgezet in 5 minuten en je blijft er in tegenstelling tot bepaalde community's wel zelf beheerder van. We tonen je in 3 stappen hoe je er aan begint:

Lees verder

10 tips voor meer interactie met je klanten via Facebook

Geschreven door: Margot Hanjoul 0 reacties

Niemand moet nog overtuigd worden over de meerwaarde die sociale netwerksites kunnen betekenen in de bedrijfswereld. De vraag is echter hoe we nog meer bekendheid kunnen verkrijgen. We zetten voor jou een aantal tips op een rijtje:

Lees verder

Waarom Facebook goed kan zijn voor je bedrijf?

Geschreven door: Margot Hanjoul 0 reacties

Door gebruik te maken van Facebook krijg je de toegang tot maar liefst 1 miljard actieve gebruikers. In België alleen al zijn er ongeveer 5 miljoen gebruikers. Deze sociale netwerksite is dus de manier bij uitstek om mensen te laten kennismaken met je onderneming, product of dienst. Elke dag zijn er meer dan 150 miljoen unieke bezoekers. Deze zullen natuurlijk niet allemaal naar jouw pagina komen, maar enkele tientallen fans meer per dag is al mooi meegenomen.

Lees verder

De Inventis Challenge 2012: Een grenzenverleggend avontuur

Geschreven door: Jente Kasprowski 2 reacties

Na de Midnight Sun Marathon in Noorwegen (2011) stond er dit jaar een nieuwe uitdaging voor het Inventis team op de planning: Een bergtocht van meer dan 50 kilometer en 3.500 hoogtemeters over de Brèche de Roland, pal op de grens van Frankrijk en Spanje.

Lees verder