Blog

Blogartikels in de categorie “Internet marketing”

Hoe je website promoten via een mix van verkeersbronnen?

Geschreven door: Martijn Knoops0 reacties

Weet  jij waar jouw website bezoekers vandaan komen? Zijn ze afkomstig van verschillende bronnen of is er één bron verantwoordelijk voor het grootste deel van het verkeer op jouw website? Het is belangrijk dat je weet via welke bronnen of kanalen bezoekers op jouw website terechtkomen. Op die manier kan je campagnes...

Lees verder

Specifieke campagnes per doelgroep zorgen voor meer succes

Geschreven door: Martijn Knoops0 reacties

De dag van vandaag heeft de consument een hoger verwachtingspatroon dan een aantal jaren geleden wanneer ze voor de eerste keer kennis maken met een nieuw product of een nieuwe dienst. Oorzaak hiervan is het overaanbod aan reclame. Enkel een kritische blik van de consument kan hem of haar helpen om de echt interessante aanbiedingen...

Lees verder

Boek NU meer resultaten met deze marketing kalender

Geschreven door: Martijn Knoops0 reacties

In de ‘ideale wereld’ is het marketing departement van jouw bedrijf een productieve machine. Marketeers werken met plezier samen op verschillende projecten en communiceren dagelijks met het sales team om alles binnen het bedrijf zo efficiënt mogelijk te laten verlopen. Maar zoals ik al zei, dit gebeurt slechts in de ‘ideale...

Lees verder

3 marketingcampagnes die voor meer klanten zorgen

Geschreven door: Martijn Knoops0 reacties

Als ik je één tip mag geven over het gebruik van marketingcampagnes dan zou het de volgende zijn: ‘Houd rekening met de verschillende doelgroepen en bestook niet iedereen met dezelfde boodschap.’ Indien je iedereen wel dezelfde boodschap stuurt, mis je marketing efficiëntie. Niet iedereen die je wil aanspreken kent jouw...

Lees verder

4 tips om meer leads te verzamelen met je website

Geschreven door: Martijn Knoops2 reacties

  Zoals je waarschijnlijk al hebt gemerkt zijn mensen niet meer geneigd om hun e-mailadres achter te laten op jouw website zonder iets in de plaats te krijgen. Het principe ‘voor wat hoort wat’ klinkt hier dus bekend in de oren. Je moet vanaf het eerste moment werken aan de vertrouwensrelatie met jouw...

Lees verder

Wanneer is een lead klaar om klant te worden?

Geschreven door: Martijn Knoops0 reacties

  Dagelijks bezoeken tientallen, honderden of misschien wel duizenden mensen je website. Tussen deze bezoekers zitten hopelijk ook veel leads, potentiële klanten die hun contactgegevens op één of andere pagina van jouw website hebben achtergelaten. Elke week opnieuw zie je deze leads terugkeren naar je website....

Lees verder

De belangrijkste verschillen in (internet) marketing voor B2B en B2C

Geschreven door: Martijn Knoops0 reacties

  Mocht je het nog niet weten, er is wel duidelijk een verschil van aanpak in marketing voor bedrijven (B2B) of marketing voor particulieren (B2C). Beide doelgroepen hebben een andere manier van denken en dus is het noodzakelijk om hier rekening mee te houden tijdens de ontwikkeling van je marketing strategie....

Lees verder

Snel een e-maillijst uitbouwen via Lead Magnets!

Geschreven door: Martijn Knoops0 reacties

Even ter verduidelijking, meer dan 95% van de bezoekers gaat niets kopen of geen offerteaanvraag doen tijdens het eerste bezoek op je website! Je leest het goed, 95%! Veel van je bezoekers komen op jouw website terecht omdat ze aan het zoeken zijn naar bepaalde zaken via Google. De kans dat ze jouw product of dienst al...

Lees verder

Er was eens ... ‘storytelling’, de nieuwe manier van ‘adverteren’.

De dagen dat bedrijven met relatief weinig inspanning advertenties de wereld in stuurden en het doelpubliek hier massaal op reageerde, liggen ver achter ons. Wil je opvallen en de nodige aandacht krijgen dan ben je vandaag verplicht om met een goed verhaal te komen. De mogelijkheden voor ons als gebruiker op het internet zijn...

Lees verder

Wat zijn persona's en hoe kan je ze gebruiken om er voordeel uit te halen?

Geschreven door: Martijn Knoops0 reacties

Wil je een product verkopen, een dienst aanbieden of een blogpost schrijven? Al deze zaken moeten gericht zijn op de juiste doelgroep. De dag van vandaag moet het bepalen van je doelpubliek zo nauwkeurig mogelijk gebeuren. Wanneer je doelpubliek te algemeen is, is de kans groot dat je product, dienst of blogpost niet iedereen maar niemand aanspreekt!

Lees verder

6 marketingtermen die je vandaag zeker moet kennen om mee te zijn!

Geschreven door: Martijn Knoops0 reacties

De dag van vandaag draait alles om content marketing, adverteren zoals we het de afgelopen decennia hebben gekend, is stilaan dood. De inhoud die je gebruikt om je bedrijf/organisatie/merk te promoten moet een verhaal vertellen, relaties opbouwen, je publiek doen groeien, …

Lees verder

Boek Review: The new rules of marketing & PR

Geschreven door: Niki Dubois - 0 reacties

David Meerman Scott legt in zijn boek "The new rules of marketing en PR" perfect uit hoe je als bedrijf best omgaat met het mediakanaal social media. Door de begrijpbare taal en vele voorbeelden is dit zeker een aanrader.

Lees verder

Bedrijven en hun online reputatie

Geschreven door: Jente Kasprowski5 reacties

Het internet staat bol van meningen van klanten, goede recensies kunnen uw bedrijf of merk maken, slechte daarentegen kunnen uw bedrijf kraken. Bloggers zijn machtiger dan ooit en als bedrijf kan je deze best te vriend houden.

Lees verder

Over The Long Tail gesproken...

Geschreven door: Jente Kasprowski0 reacties

The long tail is een begrip dat van toepassing is op vele internet ondernemingen. Vooral de online winkel Amazon is een goed voorbeeld van een succesvolle long tail.

Lees verder
{* Remarketing tag *}