Internet marketing

Blogartikels in de categorie “Internet marketing”

Online verkoop: een chatbot versus een echte persoon, wie wint er?

Geschreven door: Jente Kasprowski3 reacties

2016 was zowat het jaar van de chatbots, als je geen chatbot hebt loop je achter en ben je helemaal niet klaar voor 2017. Of toch wel? Ik ben een grote fan van online verkopen, het internet biedt fantastische mogelijkheden om iets aan de man te brengen en als je iets kan verkopen via een chatbot ben ik geïnteresseerd. Maar zijn chatbots al klaar om een revolutie in online verkoop te ontketenen? Zijn wij mensen al klaar om met chatbots een deal te sluiten? Ik deed een testje…

Lees verder

Is alles wel meetbaar in online marketing?

Geschreven door: Jente Kasprowski0 reacties

Je hoort online marketeers en analytics fanaten soms roepen dat online alles te meten is en dat dat een groot voordeel is ten opzichte van traditionele offline reclame. Maar is is dat wel zo? Is alles meetbaar in online marketing?

Lees verder

Een webshop, ook voor uw zaak?

Geschreven door: Jente Kasprowski2 reacties

De afgelopen weken hebben Jan en ik samen met Unizo een ronde doorheen Limburg, Vlaams-Brabant en een stukje Antwerpen gedaan in het kader van "het internet ook uw zaak". Tijdens deze sessies probeerden we de lokale zelfstandigen wat bij te brengen over hoe ze het internet kunnen inzetten om hun fysieke winkel te promoten en beantwoordden we de vraag “Een webshop, ook voor uw zaak?”

Lees verder

3 plaatsen waar je vandaag aandacht kan trekken als bedrijf

Geschreven door: Jente Kasprowski0 reacties

Marketing is voortdurend in beweging, iedere 10 jaar verandert het marketinglandschap aanzienlijk. Waar moet je in 2016 zeker in investeren als bedrijf? Billboards, kranten, radio of tv? Ik ga hier niet verkondigen dat alle vormen van traditionele marketing dood zijn maar anno 2016 moet je er toch zeker voor zorgen dat een (groot) deel van je marketingbudget aan digitale marketing besteed wordt. Waarom? Je marketing middelen en energie moet je besteden waar de aandacht van de mensen zit.

Lees verder

Online klantenservice, een strategie van A tot Z

Geschreven door: Jan Raedschelders0 reacties

Als je denkt dat één of twee klanten minder op je webshop het verschil niet maken zolang er maar meer klanten bijkomen, dan heb je het mis. Het kost immers 7 keer meer moeite om een nieuwe klant aan te trekken dan een bestaande klant tevreden te houden. Je online klant is koning, hoewel online klantenservice geen evidentie is tenzij je het ziet zitten om de kleren van de dienaar aan te trekken!

Lees verder

Bezoekers via Facebook zijn kijkers, bezoekers via Google kopers!

Geschreven door: Jente Kasprowski0 reacties

Bezoekers komen via allerlei kanalen op je website, wist je dat van waar ze komen een groot verschil maakt? Zo zijn bezoekers via social media vaak kijkers en zitten er bij bezoekers die via Google komen meer kopers.

Lees verder

7 tactieken die onze online strategie een vliegende start gaven in 2016

Geschreven door: Jente Kasprowski0 reacties

Het nieuwe jaar is al weer 2 weken ver, nog 50 weken te gaan voor 2017. :) Nieuwjaar gaat vaak gepaard met goede voornemens. Wij hebben alvast enkele goede voornemens in daden omgezet en onze online strategie voor 2016 is uit de startblokken geschoten. Onze website scoorde de eerste 10 dagen van 2016 89% beter dan in de eerste 10 dagen van 2015. In dit artikel kan je lezen hoe we dat hebben bereikt.

Lees verder

22 redenen waarom jouw webshop faalt

Geschreven door: Jente Kasprowski2 reacties

Een webshop beginnen is eenvoudig, iedereen kan vanop zijn zolderkamer producten verkopen aan miljoenen potentiële klanten. Terwijl iedere online ondernemer uitgaat van een gegarandeerd succes is de waarheid een ander verhaal, één van bloed, zweet en tranen. In dit artikel wil ik een aantal mogelijke redenen opsommen waarom jouw webshop gedoemd is om te mislukken.

Lees verder

Consumentengedrag en micro-moments, zo win je op mobile

Geschreven door: Martijn Knoops - 0 reacties

Je zal het waarschijnlijk zelf ook al gemerkt hebben, wanneer je in de stad wandelt of op restaurant zit, de smartphone is nooit ver uit de buurt. Terwijl de ‘gsm’ vroeger enkel werd gebruikt om te sms’en of bellen, is dit toestel geëvolueerd naar een smartphone waarmee je werkelijk alles kan doen. E-mails beheren, social media...

Lees verder

Hoe je website promoten via een mix van verkeersbronnen?

Geschreven door: Martijn Knoops - 0 reacties

Weet  jij waar jouw website bezoekers vandaan komen? Zijn ze afkomstig van verschillende bronnen of is er één bron verantwoordelijk voor het grootste deel van het verkeer op jouw website? Het is belangrijk dat je weet via welke bronnen of kanalen bezoekers op jouw website terechtkomen. Op die manier kan je campagnes...

Lees verder

Specifieke campagnes per doelgroep zorgen voor meer succes

Geschreven door: Martijn Knoops - 0 reacties

De dag van vandaag heeft de consument een hoger verwachtingspatroon dan een aantal jaren geleden wanneer ze voor de eerste keer kennis maken met een nieuw product of een nieuwe dienst. Oorzaak hiervan is het overaanbod aan reclame. Enkel een kritische blik van de consument kan hem of haar helpen om de echt interessante aanbiedingen...

Lees verder

Boek NU meer resultaten met deze marketing kalender

Geschreven door: Martijn Knoops - 0 reacties

In de ‘ideale wereld’ is het marketing departement van jouw bedrijf een productieve machine. Marketeers werken met plezier samen op verschillende projecten en communiceren dagelijks met het sales team om alles binnen het bedrijf zo efficiënt mogelijk te laten verlopen. Maar zoals ik al zei, dit gebeurt slechts in de ‘ideale...

Lees verder

3 marketingcampagnes die voor meer klanten zorgen

Geschreven door: Martijn Knoops - 0 reacties

Als ik je één tip mag geven over het gebruik van marketingcampagnes dan zou het de volgende zijn: ‘Houd rekening met de verschillende doelgroepen en bestook niet iedereen met dezelfde boodschap.’ Indien je iedereen wel dezelfde boodschap stuurt, mis je marketing efficiëntie. Niet iedereen die je wil aanspreken kent jouw...

Lees verder

4 tips om meer leads te verzamelen met je website

Geschreven door: Martijn Knoops - 2 reacties

  Zoals je waarschijnlijk al hebt gemerkt zijn mensen niet meer geneigd om hun e-mailadres achter te laten op jouw website zonder iets in de plaats te krijgen. Het principe ‘voor wat hoort wat’ klinkt hier dus bekend in de oren. Je moet vanaf het eerste moment werken aan de vertrouwensrelatie met jouw...

Lees verder
{* Remarketing tag *}