Blog

Een webshop starten? Enkele tips

Geschreven door: Jente Kasprowski

Een webshop starten is voor velen een droom. Een webshop (laten) bouwen, verkopen realiseren via het internet en pakjes versturen: het lijkt een droomjob! Maar een webshop starten is niet zo gemakkelijk als het lijkt. Daarom geven we graag enkele tips.

Lees verder

Meer bezoekers op je website is niet altijd beter…

Geschreven door: Jente Kasprowski

Heel veel mensen bekijken de statistieken van hun website redelijk oppervlakkig en denken dat een dag met 2000 bezoekers beter is dan een dag met 1000 bezoekers. Dat kan zeker het geval zijn, maar dat is niet altijd zo. Bij Inventis analyseren we de marketing inspanningen van websites op vraag van de eigenaars en vaak komen we tot de conclusie dat niet alle marketinginspanningen lonen.

Lees verder

4 tips om Google Adwords advertenties te schrijven die meer kliks gaan opleveren

Geschreven door: Els Dupont

Google Adwords is een advertentiekanaal dat je gewoonweg niet kan negeren. Miljoenen mensen gebruiken Google immers dagelijks en je kan dat publiek makkelijk bereiken door te bieden op specifieke zoekwoorden en jouw advertentie bovenaan de zoekresultaten te laten verschijnen. Mensen die googelen zijn specifiek op zoek naar iets en zijn dus een heel waardevol doelpubliek. Al is het niet altijd even makkelijk om overtuigende advertenties te schrijven die je ook echt meer kliks gaan opleveren. Meestal liggen er andere adverteerders op de loer die op hetzelfde keyword bieden en ook de advertentieruimte om jezelf te verkopen is heel beperkt. Het is dan ook belangrijk om ervoor te zorgen dat elk woord in je advertentie telt. We overlopen 4 tips om effectieve Adwords advertenties te schrijven.

Lees verder

10 redenen waarom je e-mail in de spam kan terecht komen

Geschreven door: Saskia Hannon

Ongewenste e-mail is een van de belangrijkste nadelen van e-mail. Bijna 60% van al het e-mailverkeer is spam. Om je tegen een zondvloed van ongewenste mail te beschermen zijn er spamfilters uitgevonden. In de meeste gevallen doen spamfilters hun werk goed, maar soms kan het zijn dat jouw gewenste e-mails toch tegengehouden worden door de spamfilter. In dit artikel sommen we enkele zaken op die ervoor kunnen zorgen dat je onterecht in de spamfolder terecht komt.

Lees verder

Hoe maak je je cookie policy en toestemming GDPR compliant?

Geschreven door: Els Dupont

Wanneer je een website of een webshop hebt, dan horen daar onmiskenbaar ook cookies bij. Die zijn immers nodig om je website technisch goed te laten functioneren. Maar daarnaast plaatsen heel wat websites ook - bewust of onbewust - minder noodzakelijke cookies op de computers van gebruikers. Dergelijke cookies vormen niet alleen een goudmijn voor marketingdoeleinden, ze kunnen ook voorkeuren onthouden en surfgedrag analyseren zodat websites jou een betere gebruikservaring kunnen bieden. Handig, dat wel. Maar met de GDPR (General Data Privacy Regulation) in aantocht wordt het water al snel wat troebeler. Daarom overlopen we wat de GDPR regelgeving betekent voor je cookies en hoe je ervoor zorgt dat je cookietoestemming en -beleid volledig compliant zijn.

Lees verder

Is de privacy policy op jouw website klaar voor GDPR?

Geschreven door: Els Dupont

Privacy statements: ze zijn niet de leukste materie om je in te verdiepen, maar ze zijn nu eenmaal verplicht. En met de GDPR in aantocht worden de regels alleen maar strenger. De rechten van de gebruikers worden immers nog meer uitgebreid en hun persoonsgegevens nog beter beschermd. En dat is een goede zaak, omdat het je zo ook de kans geeft om je privacybeleid te herzien en er een frisse wending aan te geven. Maar wat is een privacy statement juist, wanneer moet je het hebben en wat moet er zeker instaan? De vele regeltjes zijn allesbehalve evident. Daarom helpen we je graag het bos terug door de bomen te zien en leggen we je uit hoe je dat vervelende privacy statement op je website nu best aanpakt.

Lees verder

8 best practices om foutmeldingen te schrijven die je meer conversies gaan opleveren

Geschreven door: Els Dupont

Foutmeldingen zijn in iedere website of webapplicatie nodig, maar toch leiden ze vaak tot frustraties. En de reden hiervoor is simpel: bedrijven besteden er geen aandacht aan, waardoor ze vaak onduidelijk en onvriendelijk overkomen. Maar dit is net een gemiste kans. Een foutmelding is immers een soort van crisismoment voor je klant en wanneer je hier correct mee omgaat, dan vormt het de ideale manier om je van anderen te onderscheiden, je tone of voice in de kijker te zetten en de gebruikservaring van je klanten te verbeteren. Doe je dat niet, dan is de kans groot dat je gebruikers je website verlaten en je conversies misloopt. Investeer dus zeker tijd in je foutmeldingen, want ze kunnen een moment van frustratie makkelijk ombuigen tot een moment van opluchting. We geven we je alvast 8 best practices voor het schrijven van effectieve foutmeldingen.

Lees verder
{* Remarketing tag *}