Blog

10 redenen waarom je e-mail in de spam kan terecht komen

Geschreven door: Saskia Hannon

Ongewenste e-mail is een van de belangrijkste nadelen van e-mail. Bijna 60% van al het e-mailverkeer is spam. Om je tegen een zondvloed van ongewenste mail te beschermen zijn er spamfilters uitgevonden. In de meeste gevallen doen spamfilters hun werk goed maar soms kan het zijn dat jouw gewenste e-mails toch tegengehouden worden door de spamfilter. In dit artikel sommen we enkele zaken op die er voor kunnen zorgen dat je onterecht in de spamfolder terecht komt.

Lees verder

Hoe maak je je cookie policy en toestemming GDPR compliant?

Geschreven door: Els Dupont

Wanneer je een website of een webshop hebt, dan horen daar onmiskenbaar ook cookies bij. Die zijn immers nodig om je website technisch goed te laten functioneren. Maar daarnaast plaatsen heel wat websites ook - bewust of onbewust - minder noodzakelijke cookies op de computers van gebruikers. Dergelijke cookies vormen niet alleen een goudmijn voor marketingdoeleinden, ze kunnen ook voorkeuren onthouden en surfgedrag analyseren zodat websites jou een betere gebruikservaring kunnen bieden. Handig, dat wel. Maar met de GDPR (General Data Privacy Regulation) in aantocht wordt het water al snel wat troebeler. Daarom overlopen we wat de GDPR regelgeving betekent voor je cookies en hoe je ervoor zorgt dat je cookietoestemming en -beleid volledig compliant zijn.

Lees verder

Is de privacy policy op jouw website klaar voor GDPR?

Geschreven door: Els Dupont

Privacy statements: ze zijn niet de leukste materie om je in te verdiepen, maar ze zijn nu eenmaal verplicht. En met de GDPR in aantocht worden de regels alleen maar strenger. De rechten van de gebruikers worden immers nog meer uitgebreid en hun persoonsgegevens nog beter beschermd. En dat is een goede zaak, omdat het je zo ook de kans geeft om je privacybeleid te herzien en er een frisse wending aan te geven. Maar wat is een privacy statement juist, wanneer moet je het hebben en wat moet er zeker instaan? De vele regeltjes zijn allesbehalve evident. Daarom helpen we je graag het bos terug door de bomen te zien en leggen we je uit hoe je dat vervelende privacy statement op je website nu best aanpakt.

Lees verder

8 best practices om foutmeldingen te schrijven die je meer conversies gaan opleveren

Geschreven door: Els Dupont

Foutmeldingen zijn in iedere website of webapplicatie nodig, maar toch leiden ze vaak tot frustraties. En de reden hiervoor is simpel: bedrijven besteden er geen aandacht aan, waardoor ze vaak onduidelijk en onvriendelijk overkomen. Maar dit is net een gemiste kans. Een foutmelding is immers een soort van crisismoment voor je klant en wanneer je hier correct mee omgaat, dan vormt het de ideale manier om je van anderen te onderscheiden, je tone of voice in de kijker te zetten en de gebruikservaring van je klanten te verbeteren. Doe je dat niet, dan is de kans groot dat je gebruikers je website verlaten en je conversies misloopt. Investeer dus zeker tijd in je foutmeldingen, want ze kunnen een moment van frustratie makkelijk ombuigen tot een moment van opluchting. We geven we je alvast 8 best practices voor het schrijven van effectieve foutmeldingen.

Lees verder

6 gouden tips om overtuigende teksten te schrijven voor je website

Geschreven door: Els Dupont

Webcopy schrijven die aanslaat: het is makkelijker gezegd dan gedaan. Schrijven voor het internet gaat immers zoveel verder dan creatieve zinsconstructies uit je toetsenbord toveren. Je moet ook de aandacht van je lezer kunnen vastkrijgen en ‘m overtuigen om een bepaalde actie te ondernemen op je website. En dat gaat niet vanzelf. Gelukkig is copywriting voor het web meer dan enkel een kwestie van goed kunnen schrijven, het is ook rekening houden met een aantal stappen en principes. En hoe beter je het proces hierachter kent, hoe beter je teksten zullen zijn. We geven je alvast een eerste inleiding in het schrijven van effectieve webcopy.

Lees verder

Een eenvoudige manier om je klanten te leren kennen

Geschreven door: Jente Kasprowski

Als je goede marketing voor je bedrijf of organisatie wil voeren weet je best iets over je doelpubliek. Naar aanleiding van “Get to know your customer day” delen we een eenvoudige manier om je klanten beter te leren kennen. Een onderzoek bij je klanten moet niet complex zijn, stel een aantal vragen op waarop je een antwoord zou willen weten en stel ze!

Lees verder

11 goede voornemens voor iedereen met een website

Geschreven door: Jente Kasprowski

Een nieuw jaar is meestal het ideale moment om goede voornemens te maken. Een kilootje afvallen, wat meer sporten, gezonder eten, … Je kent de klassiekers ondertussen wel. Maar als je een website hebt, kan je enkele specifieke voornemens maken. Een website mag immers geen stoffige bedoening worden die eens om de 5 jaar grondig aangepakt wordt. Ieder jaar wat verbeteren rendeert veel beter. Daarom zetten we een paar goede voornemens voor je op een rijtje voor als je een website bezit of beheert.

Lees verder
{* Remarketing tag *}