Blog

14 tips om meer bezoekers op je website te krijgen

Geschreven door: Jente Kasprowski en Els Dupont

Websitebezoekers zijn van onschatbare waarde. Geen websiteverkeer impliceert immers geen leads, wat op zijn beurt ook geen conversies en dus geen business betekent. Een hoog bezoekersaantal aantrekken is dan ook erg belangrijk, omdat dan pas de bal - en je online business - aan het rollen gaat. Een mooie en functionele website online zetten is natuurlijk een eerste stap, al wil dat niet zeggen dat je verkeer automatisch zal binnenstromen en dat geïnteresseerden zomaar de weg naar je website zullen vinden. Gelukkig zijn er heel wat verschillende strategieën die je kan toepassen om het verkeer op je website te doen stijgen. We geven je alvast 14 tips om nieuwe bezoekers naar je website te leiden en oude bezoekers te laten terugkomen.

Lees verder

4 redenen waarom je zeker Facebook remarketing moet inzetten

Geschreven door: Jente Kasprowski en Els Dupont

Scroll jij ook meerdere keren per dag door je nieuwsoverzicht op Facebook? Dan ben je zeker niet de enige. Facebook is immens populair en mensen trekken tegenwoordig al snel hun wenkbrauwen op wanneer ze horen dat iemand geen account heeft. Facebook niet in je marketingstrategie opnemen is dan ook een grote fout. Niet alleen bevat het sociaal medium een goudmijn aan (potentiële) klanten, het heeft ook heel wat interessante advertentiemogelijkheden waarmee je aangepaste en budgetvriendelijke inhoud kan aanbieden aan een gericht publiek. Vooral voor remarketing campagnes kan het de moeite lonen om je pijlen op Facebook te richten, aangezien het een erg positieve impact kan hebben op je ROI. We geven je alvast vier redenen waarom je zeker in Facebook remarketing moet investeren.

Lees verder

5 tips om meer mensen te overtuigen door een goede call-to-action te schrijven

Geschreven door: Jente Kasprowski en Els Dupont

Call-to-actions: ze zijn een onmisbaar wapen voor de e-marketeer. Het zijn immers boodschappen die je bezoekers expliciet aanzetten tot een bepaalde actie op je website. En wanneer dat gebeurt, spreek je van conversie - het uiteindelijke doel van je marketing. Wanneer je call-to-actions op je website implementeert, dan is het erg belangrijk om je woorden zorgvuldig te wikken en te wegen. De copy kan namelijk de doorslaggevende factor vormen. Waarom? Omdat bezoekers zich afvragen waarom ze op jouw knop of link zouden klikken. En in dat geval is de juiste tekst vaak dat laatste duwtje in de rug om over te gaan tot actie. Het gebruik van de juiste CTA’s zal je conversiepercentage dus ongetwijfeld verhogen. Maar waarop moet je zoal letten voor een effectieve CTA? We geven je alvast 5 nuttige tips om overtuigende call-to-actions te schrijven.

Lees verder

Hoe pop-ups je SEO kunnen beïnvloeden

Geschreven door: Jente Kasprowski en Els Dupont

Pop-ups zijn al sinds het prille begin van het internet onderdeel van onze surfervaring. Voor de marketeer een geliefkoosd wapen, voor de bezoeker vaak een doorn in het oog. Ze vormen immers de ideale manier om de aandacht van bezoekers te vestigen op advertenties, nieuwsbrieven en tal van andere zaken. Maar toch leiden ze meestal alleen maar tot ergernis bij surfers. En ook Google lijkt zich hier aan te storen. Pop-ups zouden namelijk de gebruikservaring in de weg staan, wat op zijn beurt een negatieve invloed kan hebben op je SEO. Als je dus pop-ups wilt integreren, houd je best rekening met een aantal factoren zoals de richtlijnen van Google, de timing en de manier waarop ze de interactie tussen bezoekers en je site beïnvloeden. We geven je alvast een aantal do’s en don’ts mee.

Lees verder

7 tips om converterende productteksten te schrijven

Geschreven door: Jente Kasprowski

Zijn productteksten belangrijk? Een vraag waarop het antwoord voor veel bedrijven ‘nee’ lijkt te zijn. Zij zien productomschrijvingen slechts als een minieme factor die kan leiden tot conversie en vinden het dus vaak verloren tijd om er (goede) te schrijven. Maar niets is minder waar. Goede productteksten zorgen ervoor dat je klant de website niet verlaat om elders informatie te zoeken, bieden je een platform om de persoonlijkheid van je bedrijf of merk in de kijker te zetten en verbeteren ook de SEO aanzienlijk - want Google houdt immers van content. En last but not least: ze vormen vaak het element dat je klanten over de streep trekt. Overtuigd? Wij geven je alvast zeven tips om betere productteksten te schrijven.

Lees verder

Waarom wij “Front-End Style Guides” gebruiken?

Geschreven door: Stefan Hellings

Het bouwen van websites is geen simpele taak. Het vergt vaak een team van experten die elk hun onderdeel van een complexe puzzel uitwerken. Eén van die puzzelstukken is de “Front-end”, ofwel het interactieve gedeelte van een website waar gebruikers mee werken. Een manier om ervoor te zorgen dat iedereen op dezelfde golflengte zit wanneer men met zijn eigen puzzelstuk bezig is, is door gebruik te maken van een Front-end Style Guide.

Lees verder

Hoe we de openrate van een e-mail campagne tot meer dan 50% verhoogden

Geschreven door: Jente Kasprowski

E-mailmarketing is nog altijd een belangrijke pijler binnen marketing, e-mailmarketing is nog lang niet dood. Waarom? We kijken nog altijd met z’n allen massaal in onze mailbox. Daar zit onze aandacht en waar onze aandacht zit is het interessant om aan marketing te doen. We krijgen wel steeds meer en meer berichten te verwerken dus om de aandacht te trekken in de inbox moeten je al goed je best doen.

Lees verder
{* Remarketing tag *}