Internet marketing

Blogartikels in de categorie “Internet marketing”

Meer bezoekers op je website is niet altijd beter…

Geschreven door: Jente Kasprowski

Heel veel mensen bekijken de statistieken van hun website redelijk oppervlakkig en denken dat een dag met 2000 bezoekers beter is dan een dag met 1000 bezoekers. Dat kan zeker het geval zijn, maar dat is niet altijd zo. Bij Inventis analyseren we de marketing inspanningen van websites op vraag van de eigenaars en vaak komen we tot de conclusie dat niet alle marketinginspanningen lonen.

Lees verder

De bezoekersaantallen van onze website bleven dalen tot we dit deden…

Geschreven door: Jente Kasprowski

Sorry voor de clickbait titel :) Hoe vaak bekijk jij de statistieken van je website? Gaan ze maand na maand, jaar na jaar in stijgende lijn? Mooi zo dan ben je goed bezig! Blijven ze gelijk of nog erger, dalen ze? Lees dan zeker verder.

Lees verder

Een eenvoudige manier om je klanten te leren kennen

Geschreven door: Jente Kasprowski

Als je goede marketing voor je bedrijf of organisatie wil voeren weet je best iets over je doelpubliek. Naar aanleiding van “Get to know your customer day” delen we een eenvoudige manier om je klanten beter te leren kennen. Een onderzoek bij je klanten moet niet complex zijn, stel een aantal vragen op waarop je een antwoord zou willen weten en stel ze!

Lees verder

11 goede voornemens voor iedereen met een website

Geschreven door: Jente Kasprowski

Een nieuw jaar is meestal het ideale moment om goede voornemens te maken. Een kilootje afvallen, wat meer sporten, gezonder eten, … Je kent de klassiekers ondertussen wel. Maar als je een website hebt, kan je enkele specifieke voornemens maken. Een website mag immers geen stoffige bedoening worden die eens om de 5 jaar grondig aangepakt wordt. Ieder jaar wat verbeteren rendeert veel beter. Daarom zetten we een paar goede voornemens voor je op een rijtje voor als je een website bezit of beheert.

Lees verder

4 redenen waarom je zeker Facebook remarketing moet inzetten

Geschreven door: Jente Kasprowski en Els Dupont

Scroll jij ook meerdere keren per dag door je nieuwsoverzicht op Facebook? Dan ben je zeker niet de enige. Facebook is immens populair en mensen trekken tegenwoordig al snel hun wenkbrauwen op wanneer ze horen dat iemand geen account heeft. Facebook niet in je marketingstrategie opnemen is dan ook een grote fout. Niet alleen bevat het sociaal medium een goudmijn aan (potentiële) klanten, het heeft ook heel wat interessante advertentiemogelijkheden waarmee je aangepaste en budgetvriendelijke inhoud kan aanbieden aan een gericht publiek. Vooral voor remarketing campagnes kan het de moeite lonen om je pijlen op Facebook te richten, aangezien het een erg positieve impact kan hebben op je ROI. We geven je alvast vier redenen waarom je zeker in Facebook remarketing moet investeren.

Lees verder

Marketing is als popcorn

Geschreven door: Jente Kasprowski

Of je nu online of offline marketing doet, marketing is marketing. Dat is voor online marketeers die denken dat online alles is belangrijk om te weten. Digitale marketing is belangrijk maar het blijft in de essentie marketing. Ik was deze morgen aan het denken hoe ik de verschillende stadia die een klant doorlopen heeft van onbekende tot klant simpel kon uitleggen. En ik kwam tot de conclusie dat marketing is als popcorn! Lees even mee waarom dit een goede vergelijking is.

Lees verder

Online verkoop: een chatbot versus een echte persoon, wie wint er?

Geschreven door: Jente Kasprowski

2016 was zowat het jaar van de chatbots, als je geen chatbot hebt loop je achter en ben je helemaal niet klaar voor 2017. Of toch wel? Ik ben een grote fan van online verkopen, het internet biedt fantastische mogelijkheden om iets aan de man te brengen en als je iets kan verkopen via een chatbot ben ik geïnteresseerd. Maar zijn chatbots al klaar om een revolutie in online verkoop te ontketenen? Zijn wij mensen al klaar om met chatbots een deal te sluiten? Ik deed een testje…

Lees verder

Is alles wel meetbaar in online marketing?

Geschreven door: Jente Kasprowski

Je hoort online marketeers en analytics fanaten soms roepen dat online alles te meten is en dat dat een groot voordeel is ten opzichte van traditionele offline reclame. Maar is is dat wel zo? Is alles meetbaar in online marketing?

Lees verder

Een webshop, ook voor uw zaak?

Geschreven door: Jente Kasprowski

De afgelopen weken hebben Jan en ik samen met Unizo een ronde doorheen Limburg, Vlaams-Brabant en een stukje Antwerpen gedaan in het kader van "het internet ook uw zaak". Tijdens deze sessies probeerden we de lokale zelfstandigen wat bij te brengen over hoe ze het internet kunnen inzetten om hun fysieke winkel te promoten en beantwoordden we de vraag “Een webshop, ook voor uw zaak?”

Lees verder

3 plaatsen waar je vandaag aandacht kan trekken als bedrijf

Geschreven door: Jente Kasprowski

Marketing is voortdurend in beweging, iedere 10 jaar verandert het marketinglandschap aanzienlijk. Waar moet je in 2016 zeker in investeren als bedrijf? Billboards, kranten, radio of tv? Ik ga hier niet verkondigen dat alle vormen van traditionele marketing dood zijn maar anno 2016 moet je er toch zeker voor zorgen dat een (groot) deel van je marketingbudget aan digitale marketing besteed wordt. Waarom? Je marketing middelen en energie moet je besteden waar de aandacht van de mensen zit.

Lees verder

Online klantenservice, een strategie van A tot Z

Geschreven door: Jan Raedschelders

Als je denkt dat één of twee klanten minder op je webshop het verschil niet maken zolang er maar meer klanten bijkomen, dan heb je het mis. Het kost immers 7 keer meer moeite om een nieuwe klant aan te trekken dan een bestaande klant tevreden te houden. Je online klant is koning, hoewel online klantenservice geen evidentie is tenzij je het ziet zitten om de kleren van de dienaar aan te trekken!

Lees verder

Bezoekers via Facebook zijn kijkers, bezoekers via Google kopers!

Geschreven door: Jente Kasprowski

Bezoekers komen via allerlei kanalen op je website, wist je dat van waar ze komen een groot verschil maakt? Zo zijn bezoekers via social media vaak kijkers en zitten er bij bezoekers die via Google komen meer kopers.

Lees verder

7 tactieken die onze online strategie een vliegende start gaven in 2016

Geschreven door: Jente Kasprowski

Het nieuwe jaar is al weer 2 weken ver, nog 50 weken te gaan voor 2017. :) Nieuwjaar gaat vaak gepaard met goede voornemens. Wij hebben alvast enkele goede voornemens in daden omgezet en onze online strategie voor 2016 is uit de startblokken geschoten. Onze website scoorde de eerste 10 dagen van 2016 89% beter dan in de eerste 10 dagen van 2015. In dit artikel kan je lezen hoe we dat hebben bereikt.

Lees verder

22 redenen waarom jouw webshop faalt

Geschreven door: Jente Kasprowski

Een webshop beginnen is eenvoudig. Iedereen kan vanop zijn zolderkamer producten verkopen aan miljoenen potentiële klanten. Maar terwijl iedere online ondernemer uitgaat van een gegarandeerd succes, is de waarheid een ander verhaal. Eén van bloed, zweet en tranen. In dit artikel wil ik een aantal mogelijke redenen opsommen waarom jouw webshop gedoemd is om te mislukken.

Lees verder
{* Remarketing tag *}