1 kleine aanpassing die zorgde voor 60% meer bezoekers via een Facebook advertentie

9 tips om af te slanken, 12 tips om sneller je huis te verkopen, 9 tips om productiever te werken... het internet staat vol met dergelijke artikels. Waarom? Omdat mensen getriggerd worden door dergelijke titels. Onderstaande A/B test van een Facebook advertentie bewijst dit andermaal.

Wat is een A/B test?

Bij een A/B test krijgt een deel van het publiek versie A van een advertentie te zien en een ander deel versie B. In dit geval was de verdeling 50/50. 50% van de mensen kreeg advertentie A te zien, 50% advertentie B.

De 2 Facebook advertenties

Facebook advertenties A/B test

Op het eerste gezicht lijken de advertenties zeer sterk op elkaar. Het enige verschil is de titel.

"Consumeren met respect voor het klimaat" versus "5 tips om te consumeren met respect voor het klimaat".

Maakt dat een groot verschil? 

Resultaten Facebook A/B testHierboven kan je zien dat de kost per klik van advertentie B beduidend lager ligt dan die van A. Meer dan 60% lager!

Zo kreeg Blabloom voor hetzelfde bedrag 60% meer kliks. 189 versus 302 kliks voor hetzelfde budget is een gigantisch verschil.

Dat kan het verschil maken tussen: "Facebook advertenties werken niet voor ons" en "Adverteren op Facebook is echt wel een meerwaarde!".

Wat leren we uit deze A/B test van deze Facebook advertentie?

Dat de manier waarop je je tekst formuleert een wereld van verschil kan maken!

Denk echt goed na als je een advertentie schrijft en zeker over de aanspreking of titel.

Een aanspreking of titel bepaalt in de meeste gevallen of iemand gaat doorklikken of niet.

Wil je meer weten over hoe je de perfecte titel schrijft? Lees zeker dit artikel eens: 7 tips om een sterke titel te schrijven (en ja ook die titel maakt gebruik van een cijfer, omdat dat gewoon werkt in de meeste gevallen :-) ).

"Ja maar Jente, advertentie A is wel 7 keer gedeeld en B maar 1 keer..."

Inderdaad, dat had ik ook gezien, maar het aantal kliks uit de gedeelde berichten weegt niet op tegen de 60% extra kliks van de advertentie. Ik denk ook dat het eerder toeval is dat advertentie A meer gedeeld werd dan advertentie B.

Het doel van deze campagne was trouwens om meer verkeer naar de website van Blabloom te brengen. Advertentie A heeft ook 1 verkoop meer gerealiseerd dan advertentie B, maar het hoofddoel van deze advertentie was extra bezoekers. Te veel focussen op sales is volgens mij ook DE grootste fout van veel marketeers.

Conclusie

Als je wilt adverteren op Facebook is een A/B test van je advertentie een must, zeker als je veel budget gaat spenderen aan de advertentie. Als je 10 euro per advertentie spendeert, gaat het extra werk wellicht niet renderen. Maar bij honderden of duizenden euro's advertentiebudget kan dit een wereld van verschil betekenen.

Heb je interesse om te adverteren op Facebook (en dat zou ieder bedrijf moeten hebben) of wil je je Facebook advertenties eens samen onder de loep nemen? Contacteer ons dan zeker, we kunnen ongetwijfeld een meerwaarde bieden met onze praktijkervaring.

Wil je tips ontvangen om je digitale strategie te verbeteren? Schrijf je dan zeker in op onze Internetstrategie tips per mail.

{* Remarketing tag *}