De bezoekersaantallen van onze website bleven dalen tot we dit deden…

Sorry voor de clickbait titel :) Hoe vaak bekijk jij de statistieken van je website? Gaan ze maand na maand, jaar na jaar in stijgende lijn? Mooi zo dan ben je goed bezig! Blijven ze gelijk of nog erger, dalen ze? Lees dan zeker verder.

We gaan even terug naar 2007, het moment waar we gestart zijn met het meten van bezoekers op Inventis.be en het jaar dat we gestart zijn met onze Blog.

In 2007 schreven we enthousiast het ene artikel na het andere.
Voor onze website Inventis.be ging alles voor de wind, we scoorden goed in Google, maand na maand kregen we meer bezoekers.

meer bezoekers op website

We hadden het voor mekaar!

Dachten we…

Voor we het wisten bleef het schrijven van artikels achterwege, kwam er maar zelden nog een update op de website en…

Langzaam maar zeker zakten we weg in Google en onze bezoekersaantallen bleven dalen.

bezoekers dalen website

Maar…

We hadden eigenlijk niets in de gaten, aangezien de daling geleidelijk aan gebeurde en we niet voortdurend de statistieken in bekeken, hadden we niest in de gaten.

De cijfers kleurden diep rood!

minder bezoekers op website

Zonder dat we het wisten hadden we onze site verwaarloosd, kwamen er steeds minder bezoekers en minder offerte aanvragen…

En dan zijn we wakker geschoten!

In februari 2015 staat er in Google analytics een belangrijke annotatie:

start internet marketing strategie

We zijn toen gestart met een actieve internet marketing strategie!

En de bezoekersaantallen stegen direct van dag 1!

Vanaf februari 2015 kleurden de cijfers weer groen.

meer bezoekersDirect bijna 55% beter dan een jaar eerder!

Dat hadden we al veel eerder moeten doen! 

Wanneer je niet actief bezig bent om bezoekers naar je website te halen sta je voor dat je het weet buitenspel.

Hoe vaak bekijk jij de statistieken van je website?

Heb je de statistieken van afgelopen maand al vergeleken met die van dezelfde maand een jaar eerder?

Die gewoonte heb ik sinds 2015, de afgelopen maand vergelijken met dezelfde maand een jaar eerder en iedere keer proberen te gaan voor groene cijfers!

Hier onze cijfers van januari 2018 vergeleken met januari 2017:

meer bezoekers op website

In 2019 deden we het nog beter dan het jaar ervoor:

meer bezoekers op je website

Groene cijfers!

En dat vergelijken zet je iedere maand aan om te werken aan je website, er voor te zorgen dat er meer bezoekers komen dan vorig jaar want stil staan of achteruit gaan is niet goed voor je business.

En ook in februari 2019 kregen we meer bezoekers op onze website. Het is duidelijk: Als je werkt aan je website, werkt aan je inhoud, werkt aan je social media, werkt aan je online marketing, ... Dan kan je meer bezoekers op je website krijgen. Als je niets doet dat daalt het aantal bezoekers. Zo eenvoudig is het.

Wat hebben we vanaf februari 2015 gedaan?

Onze eigen internet strategie toegepast!

  • We begonnen terug artikels te schrijven, goede artikels!
    We zijn terug gestart met een content kalender en publiceren op regelmatige tijdstippen nieuwe content.
    Lees hier onze 10 meest gelezen artikels van 2017.
     
  • We promootten die artikels via Facebook, Linkedin en onze nieuwsbrief.
    Als je artikels publiceert is het belangrijk dat ze gelezen worden, wachten tot er toevallig bezoekers langskomen of wachten tot de artikels in zoekmachines scoren is wat te passief om snel succes te boeken.
    Door de artikels te verspreiden via Facebook, Linkedin en onze nieuwsbrief kregen we iedere week nieuwe bezoekers.
     
  • We gebruikten remarketing om bezoekers van onze website terug te krijgen.
    Nieuwe bezoekers die een artikel lezen op je website gaan zelden over tot conversie, ze worden bijna nooit van het eerste contact klant, daarom is remarketing interessant.

    Via remarketing promoten we onze nieuwe artikels naar onze website bezoekers in het verleden. Dit zijn mensen die onze website al bezocht hebben dus 100% onze doelgroep.

    Ik zie onze remarketinglijst als een tijdelijke e-maillijst waarnaar je berichten kan "sturen".
     
  • We schreven e-books en gebruikten deze om e-mails te verzamelen.
    Als je bezoekers hebt die interessante artikels lezen kan je ze met een e-book verleiden om hun e-mail adres te krijgen. Het is interessant om iemand die je content interessant vindt op je mailinglijst te hebben.

    Via e-mail kan je verder met hen in contact komen en verder bouwen aan je relatie. Want goede marketing bouwt relaties met lezers en gaat er niet vanuit dat 1 advertentie direct voor klanten zorgt. (Dat kan natuurlijk maar de conversie ligt meestal erg laag)
    Hier kan je onze ebooks en downloads bekijken.
     
  • We begonnen een geautomatiseerde nieuwsbrief
    Als je e-mailadressen verzamelt is het belangrijk om regelmatig interessante e-mails te versturen.

    Iedere nieuwe lead krijgt nu meer dan 43 interessante e-mails met tips in verband met online marketing, door goede informatie weg te geven bouw je weer verder aan je relatie met je leads. (Als je interesse hebt in onze nieuwsbrief kan je je hier inschrijven)
     
  • En recent zijn we begonnen met video content
    Video wint steeds meer populariteit online, de timelines van Facebook en Linkedin, staan er vol van.

    Video is DE beste manier om een relatie met je doelpubliek op te bouwen, video toont dat je van vlees en bloed bent, mensen zien graag mensen en vertrouwen graag mensen.

    1 tip als je een sprong vooruit wil maken in je content strategie: Maak gebruik van video! Je kan onze video's bekijken op Youtube en op onze Facebookpagina.  (Nu we dit artikel in 2019 herlezen moeten we toegeven dat we dringend weer werk moeten maken van onze videocontent!)

Al die verschillende tactieken vormden samen onze internet marketing strategie.

Zo zorgden we actief stap voor stap voor meer bezoekers, meer e-mailadressen en meer offerte aanvragen.

Iedereen die vooruit wil gaan moet actief aan zijn marketing werken en niet passief hopen op nieuwe klanten.

Bij onze downloads kan je het schema van onze internet strategie downloaden, dan kan je zelf bekijken wat je voor je eigen website kan doen om je rode cijfers in groene om te buigen.

Werkt deze internet strategie ook voor jouw bedrijf?

Voor ieder bedrijf of iedere organisatie is er een internet marketing strategie mogelijk, er is geen 1 size fits all oplossing maar in de basis zijn alle strategieën gelijk enkel de uitvoering vergt per bedrijf een aanpak op maat. Bezoekers naar je website halen en deze bezoekers overtuigen van je meerwaarde.

Kunnen wij je helpen om meer bezoekers op je website te krijgen?

Uiteraard! :)
Heb je je cijfers van je website onder de loep genomen en wil je die verbeteren maar kom je ze zelf niet aan toe?

Dan kunnen wij je helpen. Neem contact met ons op en we bekijken graag hoe we samen meer bezoekers op je website krijgen en er het maximum uithalen!

Heb je interesse in meer van deze artikels en tips? Schrijf je dan zeker in op onze nieuwsbrief .

0 Reacties op deze blogpost:

Er zijn momenteel nog geen reacties op deze blogpost.

Reageer ook op dit artikel


{* Remarketing tag *}