SEO

Blogartikels in de categorie “SEO”

Hoe “Google Mijn Bedrijf” je lokale SEO kan verbeteren

Geschreven door: Jente Kasprowski en Els Dupont

Wanneer je een bedrijf runt – klein of groot – dan is het essentieel dat (nieuwe) klanten je kunnen vinden. Daarom is het belangrijk om voldoende aandacht te schenken aan je SEO of zoekmachine optimalisatie, zodat je hoger gaat scoren in Google en beter gaat opvallen tussen de zoekresultaten. Een van de puzzelstukjes in die grote SEO puzzel is Google Mijn Bedrijf of Google My Business – een gratis platform dat werd ontworpen om lokale bedrijven letterlijk op de kaart (Google Maps) te zetten. GMB (Google Mijn Bedrijf) toont je bedrijf zowel in Google Maps als in de gewone zoekresultaten, en dat via één centrale bedrijfsvermelding. Die bedrijfsvermelding kan je zelf van heel wat informatie voorzien en valt ook meer op dan een gewoon zoekresultaat, wat op zijn beurt meer bezoekers naar je website gaat leiden. We overlopen waarom Google My Business zo belangrijk is en hoe je je bedrijfsvermelding hoger kan doen scoren in Google.

Lees verder

Hoe pop-ups je SEO kunnen beïnvloeden

Geschreven door: Jente Kasprowski en Els Dupont

Pop-ups zijn al sinds het prille begin van het internet onderdeel van onze surfervaring. Voor de marketeer een geliefkoosd wapen, voor de bezoeker vaak een doorn in het oog. Ze vormen immers de ideale manier om de aandacht van bezoekers te vestigen op advertenties, nieuwsbrieven en tal van andere zaken. Maar toch leiden ze meestal alleen maar tot ergernis bij surfers. En ook Google lijkt zich hier aan te storen. Pop-ups zouden namelijk de gebruikservaring in de weg staan, wat op zijn beurt een negatieve invloed kan hebben op je SEO. Als je dus pop-ups wilt integreren, houd je best rekening met een aantal factoren zoals de richtlijnen van Google, de timing en de manier waarop ze de interactie tussen bezoekers en je site beïnvloeden. We geven je alvast een aantal do’s en don’ts mee.

Lees verder

Schrijf met deze tips een blogpost die hoog scoort in Google

Geschreven door: Martijn Knoops

Content marketing is de laatste jaren enorm belangrijk geworden. Het schrijven van nieuwe content is noodzakelijk wanneer je nieuwe bezoekers wil aantrekken voor je website. Elke succesvolle blogger kiest ervoor om op vaste tijdstippen een blogpost te schrijven. Volgens HubSpot krijgen marketeers die op regelmatige basis...

Lees verder

Google gaat je website vanaf 21 april nog strenger beoordelen!

Geschreven door: Martijn Knoops

Wanneer iemand op zoek is naar een dienst, een product of informatie dan is de kans groot dat deze persoon Google als zoekmachine gebruikt. Om het in cijfers uit te drukken: 85% van alle internet gebruikers kiest voor Google wanneer ze aan het surfen zijn. Google op zijn beurt wil deze gebruikers zoveel mogelijk relevante...

Lees verder

Ontdek hoe goede SEO 165.000 euro extra omzet genereerde voor een webshop

Geschreven door: Jente Kasprowski

Een website moet bezoekers hebben om te renderen, je kan op verschillende manieren bezoekers naar je website lokken. Zoekmachine optimalisatie is nog steeds een goede manier om “gratis” bezoekers te krijgen. Ik plaats gratis bewust tussen aanhalingstekens want zoekmachine optimalisatie kost werk en tijd en is dus in principe niet gratis. In dit artikel laat ik zien hoe we voor Blabloom.com enkel met SEO voor bijna 2800 online bestellingen met een waarde van meer dan 165.000 euro zorgden.

Lees verder

De 6 grootste misverstanden over SEO

Geschreven door: Jente Kasprowski

Als een SEO-specialist je site een boost wil geven door de belangrijkste keywords in de metatags te zetten en een tiental linkrequests te sturen, kun je maar beter een andere specialist zoeken. De tijd van overoptimalisatie via keywords of linkfarming behoort nu officieel tot het verleden. We zetten even 6 grote misverstanden op een rijtje:

Lees verder

Zoekt Google dieper en dieper?

Geschreven door: Jente Kasprowski

Als webdesign bedrijf willen we natuurlijk hoog scoren in Google op de term “webdesign”, al jaren slagen we er in een plaatsje te handhaven op de eerste pagina van de zoekresultaten. Geregeld neem ik een kijkje naar hoe het gesteld is met onze positie en onlangs stelde ik een verandering vast.

Lees verder

Je website aanmelden bij 1001 zoekmachines

Geschreven door: Jente Kasprowski

Meld je best je website handmatig aan bij alle zoekmachines of zijn er eventueel diensten die dit voor je doen? Er zijn tal van bedrijven die je graag voor wat geld helpen bij het aanmelden bij allerhande zoekmachines, zijn deze diensten hun geld waard?

Lees verder

NameChecklist, hoe uniek is jouw naam?

Geschreven door: Jan Raedschelders en Tom Claus

Sinds de komst van het internet (en globalisering in het algemeen) is het nog belangrijker geworden om een goede naam mee te geven aan je bedrijf of concept. Daarom ontwikkelde Inventis Namechecklist om in één oogopslag te kunnen testen hoe uniek je naam is. Zonder commerciele poespas, zonder onkosten, … gewoon een eenvoudige gratis online tool.

Lees verder

Vaak je site updaten om goed te scoren in Google

Geschreven door: Jente Kasprowski

Heeft de frequentie van updates aan je site invloed op je positie in Google? Matt Cutts klaart het even uit in een interessante video.

Lees verder

Een HTML sitemap of een XML-sitemap om te scoren in Google?

Geschreven door: Jente Kasprowski

IS een xml-sitemap nodig om goed te scoren in Google? In deze blogpost delen we even onze mening hier over.

Lees verder

Mijn site zakt maand na maand in Google

Geschreven door: Jente Kasprowski

Scoren in Google is niet vanzelfsprekend, vandaag op nummer 1 staan garandeert geen eerste plaats volgende week. Wat kan je doen om je goede positie te behouden?

Lees verder

Je website plots gezakt in Google?

Geschreven door: Jente Kasprowski

Een goede ranking in Google is belangrijk voor het slagen van de meeste websites.  Een goede positie in de zoekmachine zorgt voor gratis bezoekers op je website. Als je website plots zaakt in Google is dit een ramp. Wat kan je daar aan doen? Lees het hier.

Lees verder

Hoog scoren in Google is meer dan een technische aangelegenheid

Geschreven door: Jente Kasprowski

Niet enkel de technische opbouw van je website kan de positie van je website in Google beïnvloeden, de inhoud van je website is de belangrijkste factor om goed te scoren in zoekmachines.

Lees verder
{* Remarketing tag *}