Inventis op Facebook

Geschreven door: Jochen Vander Eecken

Voor ieder bedrijf is het tegenwoordig een must om aanwezig te zijn op de sociale netwerksite Facebook. We raden onze klanten dan ook aan om aanwezig te zijn op Facebook, of het nu gaat om een festival als Pukkelpop of slechts een kleine KMO, een directe verbinding met een groot publiek brengt vele voordelen met zich mee. De Inventis Facebook pagina kreeg onlangs een grondige update en dit lichten we dan ook graag kort even toe in deze blogpost.

Inventis op Facebook

Etaleer jezelf zo goed mogelijk

Als je door de stad wandelt zie je overal waar je gaat tal van manieren om mensen in een winkel te lokken door middel van creatieve oplossingen. Bij een fanpagina op Facebook is dat niet anders. Zorg daarom dat je pagina up-to-date is en ze er piekfijn uit ziet. Post geregeld updates en laat je helpen door content van andere websites, zoals bijvoorbeeld Flickr of Youtube, te importeren. Inventis maakt op deze manier gebruik van wat custom-made tabbladen zoals Over Inventis, Blog & Video’s. Ook onze profielfoto is op een creatieve manier aangepast.

Genereer interactie met de bezoeker

Het is belangrijk dat je je bezoekers aanspoort tot bepaalde acties. Betrek ze en geef ze het gevoel dat ze inspraak hebben in het hele verhaal. Op deze manier beperkt onze profielfoto zich niet enkel tot het logo van ons bedrijf maar gaat het nog een stukje verder op gebied van interactie. Zo integreren we links van andere sociale mediasites zoals Youtube, Twitter & Flickr en sporen we de bezoeker aan om ons te “liken” of voor te stellen aan vrienden.

Denk verder dan de info tab

Communiceer vooral wat je bedrijf doet, wat je mission statement is, enz… via de info-tab, maar wees niet bang om een stapje verder te gaan. Zoals eerder vermeld bouwden we voor onze Facebook-page een custom tab genaamd Over Inventis. Met deze tab willen we niet alleen het volledig team in de schijnwerper plaatsen maar ook enkele projecten uit ons portfolio, zowel intern als extern, aan jullie voorstellen. Door het ontwikkelen van eigen Facebook-applicaties beschik je over zeer veel mogelijkheden die je Facebook-page kunnen verrijken. Zo worden bijvoorbeeld onze blogposts automatisch ingeladen & gekoppeld aan de juiste Facebook-profielen en kunnen we in de video's-tab eenvoudig onze YouTube-video's weergeven.

Neem dus zeker eens een kijkje op onze vernieuwde Facebook pagina en vergeet niet op die 'Vind ik leuk'-knop te klikken! Heb je zelf een leuke fanpagina of ken je nog bedrijven die hier op een creatieve manier mee omgaan? Aarzel niet en laat het ons dan zeker even weten in de comments.

3 Reacties op deze blogpost:

Lowie
Door Lowie op 06 januari 2011

De fanpage van Victoria's Secret Pink, het tienermerk van de lingeriegigant, is ook een goed voorbeeld van hoe zo'n page er moet uitzien.

Geregeld updates, veel interactie, goodies, inventieve lay-out... Die pagina ademt het merk helemaal uit. En dat loont. 7,7 miljoen fans krijg je niet zomaar.

http://www.facebook.com/vspink

Sam Tollenare
Door Sam Tollenare op 19 januari 2011

Best wel knap gemaakt jullie pagina, springt er mooi uit tussen de andere grijze (blauwe) pagina's!

Jochen Vander Eecken
{* Remarketing tag *}