Webcopy

Blogartikels in de categorie “Webcopy”

7 tips om converterende productteksten te schrijven

Geschreven door: Jente Kasprowski0 reacties

Zijn productteksten belangrijk? Een vraag waarop het antwoord voor veel bedrijven ‘nee’ lijkt te zijn. Zij zien productomschrijvingen slechts als een minieme factor die kan leiden tot conversie en vinden het dus vaak verloren tijd om er (goede) te schrijven. Maar niets is minder waar. Goede productteksten zorgen ervoor dat je klant de website niet verlaat om elders informatie te zoeken, bieden je een platform om de persoonlijkheid van je bedrijf of merk in de kijker te zetten en verbeteren ook de SEO aanzienlijk - want Google houdt immers van content. En last but not least: ze vormen vaak het element dat je klanten over de streep trekt. Overtuigd? Wij geven je alvast zeven tips om betere productteksten te schrijven.

Lees verder

Het verschil tussen schrijven op papier en schrijven voor een website

Geschreven door: Jente Kasprowski0 reacties

“Is er dan een verschil?” denk je misschien. Toch wel en meer dan je op het eerste zicht misschien wel zou vermoeden. Lees maar eens een artikel uit je favoriete tijdschrift en surf daarna eens naar de teksten die online verschijnen. Als je goed kijkt, zul je al gauw enkele verschillen opmerken.

Lees verder

SEO copywriting: Schrijven voor mensen of voor zoekmachines?

Geschreven door: Jente Kasprowski7 reacties

Iedereen wil scoren in zoekmachines en daar willen we ver voor gaan. Schrijven we daarom best voor zoekmachines om zo hoog mogelijk te scoren? Wanneer we willen weten wat het verschil is tussen schrijven voor mensen of voor zoekmachines kunnen we ons best eerst de vraag stellen hoe mensen eigenlijk lezen wanneer ze een tekst online lezen en hoe zoekmachines 'lezen'.

Lees verder
{* Remarketing tag *}