Uw browser is sterk verouderd. Upgrade je browser voor een betere gebruikers ervaring en veiligheid.

Artikels

Hoe groot was het internet in 2010?

Geschreven door

Hoe groot is het internet

Websites

In december 2010 stonden er 255 miljoen websites online. 21,4 miljoen websites waren nieuw het afgelopen jaar.

E-mail

In 2010 werden er 107.000 miljard e-mails verstuurd, wat neerkomt op een totaal van 294 miljard per dag. Van de verzonden e-mails is 89,1% spam, een goede spamfilter is dan ook geen luxe.
1,88 miljard mensen bezitten een e-mailaccount.

Sociale media

  • Blogs: er zijn wereldwijd 152 miljoen blogs.
  • Twitter: In 2010 werden 25 miljard tweets verstuurd via Twitter. In september 2010 hadden 175 miljoen mensen een Twitteraccount.
  • Facebook: 600 miljoen mensen hebben een account op Facebook, hiervan openden 250 miljoen mensen hun account in 2010. Iedere maand worden er 30 miljard foto’s, artikels, links, enz. op Facebook gedeeld.
  • YouTube: dagelijks worden er 2 miljard video’s bekeken via YouTube. Elke minuut wordt er 35 uur video opgeladen. De gemiddelde internetgebruiker bekijkt maandelijks 186 video’s.
  • Flickr: er staan 5 miljard foto’s op Flickr.

Domeinnamen

  • 88,8 miljoen domeinnamen eindigen op .com
  • 13,2 miljoen domeinnamen eindigen op .net
  • 8,6 miljoen domeinnamen eindigen op .org
  • 79,2 miljoen domeinnamen eindigen op de landcode (.be, .nl, .de, .uk,…)

Internetgebruikers

Eind 2010 waren er ruim 1,97 miljard internetgebruikers. Deze zijn zo verspreid over de wereld:

  • Europa: 475 miljoen
  • Azië: 825 miljoen
  • Noord-Amerika: 266 miljoen
  • Afrika: 111 miljoen
  • Midden-Oosten: 63 miljoen
  • Oceanië: 21 miljoen

Azië is dus veruit de koploper op gebied van internetgebruikers en zit nog lang niet aan zijn top!

Het internet is dus nog in volle expansie als je de cijfers van Facebook, YouTube en Flickr bekijkt, komt er ooit een einde aan? Slibt het internet dicht over een aantal jaren? Gaat er genoeg opslagcapaciteit zijn voor alles? En ook niet onbelangrijk: kunnen de zoekmachines deze steeds groeiende data blijven doorzoeken op een performante manier?