Uw browser is sterk verouderd. Upgrade je browser voor een betere gebruikers ervaring en veiligheid.

Artikels

Marketing is als popcorn

Geschreven door

In marketing kan je ruwweg spreken over 3 verschillende groepen.

  1. Mensen die nog nooit van je product of dienst gehoord hebben
  2. Mensen die al van je gehoord hebben maar nog geen klant zijn
  3. Klanten


Die groepen kan je indelen in koud, warm en heet publiek.

  1. Koud - Mensen die nog nooit van je product of dienst gehoord hebben
  2. Warm - Mensen die al van je gehoord hebben maar nog geen klant zijn
  3. Heet - Klanten

En dat is perfect te zien bij het maken van Popcorn :)

  1. Koud - De maïs die nog niet in de pan zit - Mensen die nog nooit van je product of dienst gehoord hebben
  2. Warm - Maïs in de pan - Mensen die al van je gehoord hebben maar nog geen klant zijn
  3. Heet - De Popcorn! - Klanten

Af en toe moet je campagnes doen die mensen bereiken die nog nooit van je gehoord hebben, nieuwe maïs in de pan doen.

De maïs opwarmen doe je door mensen regelmatig op de hoogte te houden, remarketing campagnes en e-mailmarketing zijn hier eventueel inzetbaar. Maïs is niet direct klaar om te “poppen” en je weet niet wanneer de maïs precies gaat poppen en dat is bij potentiële klanten niet anders. Geduld hebben en blijven opwarmen is daar de boodschap!

Hoe meer maïs je in je pan kan doen hoe meer klanten er kunnen "oppoppen" als deze maar goed opgewarmd worden, koude mais zal zelden poppen.

Dus onthoud: Marketing is als popcorn! :-)

Wil je meer weten over marketing? Wil je tips krijgen hoe je je website kan verbeteren? Schrijf je dan hier in op onze nieuwsbrief.

Lees ook: 3 marketingcampagnes die voor meer klanten zorgen