Uw browser is sterk verouderd. Upgrade je browser voor een betere gebruikers ervaring en veiligheid.

Artikels

Artikels

7 tips om converterende productteksten te schrijven

Zijn productteksten belangrijk? Een vraag waarop het antwoord voor veel bedrijven ‘nee’ lijkt te zijn. Zij zien productomschrijvingen slechts als een minieme factor die kan leiden tot conversie en vinden het dus vaak verloren tijd om er (goede) te schrijven. Maar niets is minder waar. Goede productteksten zorgen ervoor dat je klant de website niet verlaat om elders informatie te zoeken, bieden je een platform om de persoonlijkheid van je bedrijf of merk in de kijker te zetten en verbeteren ook de SEO aanzienlijk - want Google houdt immers van content. En last but not least: ze vormen vaak het element dat je klanten over de streep trekt. Overtuigd? Wij geven je alvast zeven tips om betere productteksten te schrijven.

Lees meer

Een voorbeeld van e-mailmarketing met een meerwaarde

Ik kreeg onlangs een e-mail van A.S. Adventure en was aangenaam verrast. In dit artikel vertel ik je waarom. Als internet marketeer is het altijd een goed idee om de promotionele e-mails die je in je inbox ontvangt goed te bekijken. Je kan altijd leren van andere marketeers, dus schrijf je niet meteen uit uit alle e-maillijsten. Bekijk, analyseer en probeer te leren van de e-mails die je krijgt.

Lees meer

Hoe “Google Mijn Bedrijf” je lokale SEO kan verbeteren

Wanneer je een bedrijf runt – klein of groot – dan is het essentieel dat (nieuwe) klanten je kunnen vinden. Daarom is het belangrijk om voldoende aandacht te schenken aan je SEO of zoekmachine optimalisatie, zodat je hoger gaat scoren in Google en beter gaat opvallen tussen de zoekresultaten. Een van de puzzelstukjes in die grote SEO puzzel is Google Mijn Bedrijf of Google My Business – een gratis platform dat werd ontworpen om lokale bedrijven letterlijk op de kaart (Google Maps) te zetten. GMB (Google Mijn Bedrijf) toont je bedrijf zowel in Google Maps als in de gewone zoekresultaten, en dat via één centrale bedrijfsvermelding. Die bedrijfsvermelding kan je zelf van heel wat informatie voorzien en valt ook meer op dan een gewoon zoekresultaat, wat op zijn beurt meer bezoekers naar je website gaat leiden. We overlopen waarom Google My Business zo belangrijk is en hoe je je bedrijfsvermelding hoger kan doen scoren in Google.

Lees meer

14 tips om meer bezoekers op je website te krijgen

Websitebezoekers zijn van onschatbare waarde. Geen websiteverkeer impliceert immers geen leads, wat op zijn beurt ook geen conversies en dus geen business betekent. Een hoog bezoekersaantal aantrekken is dan ook erg belangrijk, omdat dan pas de bal - en je online business - aan het rollen gaat. Een mooie en functionele website online zetten is natuurlijk een eerste stap, al wil dat niet zeggen dat je verkeer automatisch zal binnenstromen en dat geïnteresseerden zomaar de weg naar je website zullen vinden. Gelukkig zijn er heel wat verschillende strategieën die je kan toepassen om het verkeer op je website te doen stijgen. We geven je alvast 14 tips om nieuwe bezoekers naar je website te leiden en oude bezoekers te laten terugkomen.

Lees meer

4 redenen waarom je zeker Facebook remarketing moet inzetten

Scroll jij ook meerdere keren per dag door je nieuwsoverzicht op Facebook? Dan ben je zeker niet de enige. Facebook is immens populair en mensen trekken tegenwoordig al snel hun wenkbrauwen op wanneer ze horen dat iemand geen account heeft. Facebook niet in je marketingstrategie opnemen is dan ook een grote fout. Niet alleen bevat het sociaal medium een goudmijn aan (potentiële) klanten, het heeft ook heel wat interessante advertentiemogelijkheden waarmee je aangepaste en budgetvriendelijke inhoud kan aanbieden aan een gericht publiek. Vooral voor remarketing campagnes kan het de moeite lonen om je pijlen op Facebook te richten, aangezien het een erg positieve impact kan hebben op je ROI. We geven je alvast vier redenen waarom je zeker in Facebook remarketing moet investeren.

Lees meer

Hoe pop-ups je SEO kunnen beïnvloeden

Pop-ups zijn al sinds het prille begin van het internet onderdeel van onze surfervaring. Voor de marketeer een geliefkoosd wapen, voor de bezoeker vaak een doorn in het oog. Ze vormen immers de ideale manier om de aandacht van bezoekers te vestigen op advertenties, nieuwsbrieven en tal van andere zaken. Maar toch leiden ze meestal alleen maar tot ergernis bij surfers. En ook Google lijkt zich hier aan te storen. Pop-ups zouden namelijk de gebruikservaring in de weg staan, wat op zijn beurt een negatieve invloed kan hebben op je SEO. Als je dus pop-ups wilt integreren, houd je best rekening met een aantal factoren zoals de richtlijnen van Google, de timing en de manier waarop ze de interactie tussen bezoekers en je site beïnvloeden. We geven je alvast een aantal do’s en don’ts mee.

Lees meer

9 tips om neurowetenschap te gebruiken in webdesign

Onlangs volgde het designteam van Inventis een workshop rond neurowetenschap in UX omtrent kleurgebruik, vormen, het effect van symmetrie, … om op die manier de bezoeker vertrouwen en rust te bieden op een website. Maar daarnaast kan je neurowetenschap ook gebruiken om jouw bezoekers jouw gewenste doelen te laten bereiken: producten kopen, reizen boeken, contact opnemen, lead worden, … We geven je daarom negen tips om mee aan de slag te gaan.

Lees meer

Meer bezoekers op je website is niet altijd beter…

Heel veel mensen bekijken de statistieken van hun website redelijk oppervlakkig en denken dat een dag met 2000 bezoekers beter is dan een dag met 1000 bezoekers. Dat kan zeker het geval zijn, maar dat is niet altijd zo. Bij Inventis analyseren we de marketing inspanningen van websites op vraag van de eigenaars en vaak komen we tot de conclusie dat niet alle marketinginspanningen lonen.

Lees meer

4 tips om Google Adwords advertenties te schrijven die meer kliks gaan opleveren

Google Adwords is een advertentiekanaal dat je gewoonweg niet kan negeren. Miljoenen mensen gebruiken Google immers dagelijks en je kan dat publiek makkelijk bereiken door te bieden op specifieke zoekwoorden en jouw advertentie bovenaan de zoekresultaten te laten verschijnen. Mensen die googelen zijn specifiek op zoek naar iets en zijn dus een heel waardevol doelpubliek. Al is het niet altijd even makkelijk om overtuigende advertenties te schrijven die je ook echt meer kliks gaan opleveren. Meestal liggen er andere adverteerders op de loer die op hetzelfde keyword bieden en ook de advertentieruimte om jezelf te verkopen is heel beperkt. Het is dan ook belangrijk om ervoor te zorgen dat elk woord in je advertentie telt. We overlopen 4 tips om effectieve Adwords advertenties te schrijven.

Lees meer

Welke consumentenrechten omvat GDPR?

Op 25 mei 2018 gaat de GDPR (General Data Protection Regulation) van kracht, een nieuwe Europese wetgeving die de gegevens van de burgers extra wil beschermen. En daar horen ook wat consumentenrechten bij.

Lees meer