Artikels
- Alle categorieën 302
- Webdesign 27
- Webdevelopment 32
- Website optimalisatie 21
- SEO 16
- Inventis nieuws 16
- Project management 4
- Adwords en Adsense 5
- Vakliteratuur 10
- Usability 4
- Slicing 1
- Software 7
- Webhosting 3
- Content management 7
- Internet nieuws 5
- Conferenties 8
- Social media 10
- Online communities 1
- Internet marketing 28
- E-mail marketing 10
- Web analytics 4
- Varia 24
- Activiteiten 20
- Bloggen 4
- Webcopy 6
- GDPR 3
- Webshop en e-commerce 2
Artikels over seo
Hoe “Google Mijn Bedrijf” je lokale SEO kan verbeteren
Wanneer je een bedrijf runt – klein of groot – dan is het essentieel dat (nieuwe) klanten je kunnen vinden. Daarom is het belangrijk om voldoende aandacht te schenken aan je SEO of zoekmachine optimalisatie, zodat je hoger gaat scoren in Google en beter gaat opvallen tussen de zoekresultaten. Een van de puzzelstukjes in die grote SEO puzzel is Google Mijn Bedrijf of Google My Business – een gratis platform dat werd ontworpen om lokale bedrijven letterlijk op de kaart (Google Maps) te zetten. GMB (Google Mijn Bedrijf) toont je bedrijf zowel in Google Maps als in de gewone zoekresultaten, en dat via één centrale bedrijfsvermelding. Die bedrijfsvermelding kan je zelf van heel wat informatie voorzien en valt ook meer op dan een gewoon zoekresultaat, wat op zijn beurt meer bezoekers naar je website gaat leiden. We overlopen waarom Google My Business zo belangrijk is en hoe je je bedrijfsvermelding hoger kan doen scoren in Google.
Lees meerHoe pop-ups je SEO kunnen beïnvloeden
Pop-ups zijn al sinds het prille begin van het internet onderdeel van onze surfervaring. Voor de marketeer een geliefkoosd wapen, voor de bezoeker vaak een doorn in het oog. Ze vormen immers de ideale manier om de aandacht van bezoekers te vestigen op advertenties, nieuwsbrieven en tal van andere zaken. Maar toch leiden ze meestal alleen maar tot ergernis bij surfers. En ook Google lijkt zich hier aan te storen. Pop-ups zouden namelijk de gebruikservaring in de weg staan, wat op zijn beurt een negatieve invloed kan hebben op je SEO. Als je dus pop-ups wilt integreren, houd je best rekening met een aantal factoren zoals de richtlijnen van Google, de timing en de manier waarop ze de interactie tussen bezoekers en je site beïnvloeden. We geven je alvast een aantal do’s en don’ts mee.
Lees meer4 tips om meta descriptions te schrijven die goed scoren in Google
Meta descriptions: ze zijn waarschijnlijk een van de meest onderschatte stukjes tekst van een website. Nochtans kunnen goed ingevulde metabeschrijvingen de bezoekersaantallen van jouw website wel een stevige duw in de rug te geven. Wij leggen je uit waarom meta-omschrijvingen zo belangrijk zijn en geven je 4 praktische tips om de beste meta descriptions te schrijven.
Lees meerOntdek hoe goede SEO 165.000 euro extra omzet genereerde voor een webshop
Een website moet bezoekers hebben om te renderen, je kan op verschillende manieren bezoekers naar je website lokken. Zoekmachine optimalisatie is nog steeds een goede manier om “gratis” bezoekers te krijgen. Ik plaats gratis bewust tussen aanhalingstekens want zoekmachine optimalisatie kost werk en tijd en is dus in principe niet gratis. In dit artikel laat ik zien hoe we voor Blabloom.com enkel met SEO voor bijna 2800 online bestellingen met een waarde van meer dan 165.000 euro zorgden.
Lees meerDe 6 grootste misverstanden over SEO
Als een SEO-specialist je site een boost wil geven door de belangrijkste keywords in de metatags te zetten en een tiental linkrequests te sturen, kun je maar beter een andere specialist zoeken. De tijd van overoptimalisatie via keywords of linkfarming behoort nu officieel tot het verleden. We zetten even 6 grote misverstanden op een rijtje:
Lees meerJe website aanmelden bij 1001 zoekmachines
Meld je best je website handmatig aan bij alle zoekmachines of zijn er eventueel diensten die dit voor je doen? Er zijn tal van bedrijven die je graag voor wat geld helpen bij het aanmelden bij allerhande zoekmachines, zijn deze diensten hun geld waard?
Lees meerVaak je site updaten om goed te scoren in Google
Heeft de frequentie van updates aan je site invloed op je positie in Google? Matt Cutts klaart het even uit in een interessante video.
Lees meerEen HTML sitemap of een XML-sitemap om te scoren in Google?
IS een xml-sitemap nodig om goed te scoren in Google? In deze blogpost delen we even onze mening hier over.
Lees meer