Artikels

Artikels over SEO
  1. Hoe “Google Mijn Bedrijf” je lokale SEO kan verbeteren

    Wanneer je een bedrijf runt – klein of groot – dan is het essentieel dat (nieuwe) klanten je kunnen vinden. Daarom is het belangrijk om voldoende aandacht te schenken aan je SEO of zoekmachine optimalisatie, zodat je hoger gaat scoren in Google en beter gaat opvallen tussen de zoekresultaten. Een van de puzzelstukjes in die grote SEO puzzel is Google Mijn Bedrijf of Google My Business – een gratis platform dat werd ontworpen om lokale bedrijven letterlijk op de kaart (Google Maps) te zetten. GMB (Google Mijn Bedrijf) toont je bedrijf zowel in Google Maps als in de gewone zoekresultaten, en dat via één centrale bedrijfsvermelding. Die bedrijfsvermelding kan je zelf van heel wat informatie voorzien en valt ook meer op dan een gewoon zoekresultaat, wat op zijn beurt meer bezoekers naar je website gaat leiden. We overlopen waarom Google My Business zo belangrijk is en hoe je je bedrijfsvermelding hoger kan doen scoren in Google.

    Lees meer
  2. Hoe pop-ups je SEO kunnen beïnvloeden

    Pop-ups zijn al sinds het prille begin van het internet onderdeel van onze surfervaring. Voor de marketeer een geliefkoosd wapen, voor de bezoeker vaak een doorn in het oog. Ze vormen immers de ideale manier om de aandacht van bezoekers te vestigen op advertenties, nieuwsbrieven en tal van andere zaken. Maar toch leiden ze meestal alleen maar tot ergernis bij surfers. En ook Google lijkt zich hier aan te storen. Pop-ups zouden namelijk de gebruikservaring in de weg staan, wat op zijn beurt een negatieve invloed kan hebben op je SEO. Als je dus pop-ups wilt integreren, houd je best rekening met een aantal factoren zoals de richtlijnen van Google, de timing en de manier waarop ze de interactie tussen bezoekers en je site beïnvloeden. We geven je alvast een aantal do’s en don’ts mee.

    Lees meer
  3. 4 tips om meta descriptions te schrijven die goed scoren in Google

    Meta descriptions: ze zijn waarschijnlijk een van de meest onderschatte stukjes tekst van een website. Nochtans kunnen goed ingevulde metabeschrijvingen de bezoekersaantallen van jouw website wel een stevige duw in de rug te geven. Wij leggen je uit waarom meta-omschrijvingen zo belangrijk zijn en geven je 4 praktische tips om de beste meta descriptions te schrijven.

    Lees meer
  4. Je website aanmelden bij 1001 zoekmachines

    Meld je best je website handmatig aan bij alle zoekmachines of zijn er eventueel diensten die dit voor je doen? Er zijn tal van bedrijven die je graag voor wat geld helpen bij het aanmelden bij allerhande zoekmachines, zijn deze diensten hun geld waard?

    Lees meer