Artikels

Artikels over Webcopy
  1. 7 tips om converterende productteksten te schrijven

    Zijn productteksten belangrijk? Een vraag waarop het antwoord voor veel bedrijven ‘nee’ lijkt te zijn. Zij zien productomschrijvingen slechts als een minieme factor die kan leiden tot conversie en vinden het dus vaak verloren tijd om er (goede) te schrijven. Maar niets is minder waar. Goede productteksten zorgen ervoor dat je klant de website niet verlaat om elders informatie te zoeken, bieden je een platform om de persoonlijkheid van je bedrijf of merk in de kijker te zetten en verbeteren ook de SEO aanzienlijk - want Google houdt immers van content. En last but not least: ze vormen vaak het element dat je klanten over de streep trekt. Overtuigd? Wij geven je alvast zeven tips om betere productteksten te schrijven.

    Lees meer
  2. 6 gouden tips om overtuigende teksten te schrijven voor je website

    Webcopy schrijven die aanslaat: het is makkelijker gezegd dan gedaan. Schrijven voor het internet gaat immers zoveel verder dan creatieve zinsconstructies uit je toetsenbord toveren. Je moet ook de aandacht van je lezer kunnen vastkrijgen en ‘m overtuigen om een bepaalde actie te ondernemen op je website. En dat gaat niet vanzelf. Gelukkig is copywriting voor het web meer dan enkel een kwestie van goed kunnen schrijven, het is ook rekening houden met een aantal stappen en principes. En hoe beter je het proces hierachter kent, hoe beter je teksten zullen zijn. We geven je alvast een eerste inleiding in het schrijven van effectieve webcopy.

    Lees meer
  3. 5 tips om meer mensen te overtuigen door een goede call-to-action te schrijven

    Call-to-actions: ze zijn een onmisbaar wapen voor de e-marketeer. Het zijn immers boodschappen die je bezoekers expliciet aanzetten tot een bepaalde actie op je website. En wanneer dat gebeurt, spreek je van conversie - het uiteindelijke doel van je marketing. Wanneer je call-to-actions op je website implementeert, dan is het erg belangrijk om je woorden zorgvuldig te wikken en te wegen. De copy kan namelijk de doorslaggevende factor vormen. Waarom? Omdat bezoekers zich afvragen waarom ze op jouw knop of link zouden klikken. En in dat geval is de juiste tekst vaak dat laatste duwtje in de rug om over te gaan tot actie. Het gebruik van de juiste CTA’s zal je conversiepercentage dus ongetwijfeld verhogen. Maar waarop moet je zoal letten voor een effectieve CTA? We geven je alvast 5 nuttige tips om overtuigende call-to-actions te schrijven.

    Lees meer