Artikels
- Alle categorieën 302
- Webdesign 27
- Webdevelopment 32
- Website optimalisatie 21
- SEO 16
- Inventis nieuws 16
- Project management 4
- Adwords en Adsense 5
- Vakliteratuur 10
- Usability 4
- Slicing 1
- Software 7
- Webhosting 3
- Content management 7
- Internet nieuws 5
- Conferenties 8
- Social media 10
- Online communities 1
- Internet marketing 28
- E-mail marketing 10
- Web analytics 4
- Varia 24
- Activiteiten 20
- Bloggen 4
- Webcopy 6
- GDPR 3
- Webshop en e-commerce 2
Artikels over webcopy
7 tips om converterende productteksten te schrijven
Zijn productteksten belangrijk? Een vraag waarop het antwoord voor veel bedrijven ‘nee’ lijkt te zijn. Zij zien productomschrijvingen slechts als een minieme factor die kan leiden tot conversie en vinden het dus vaak verloren tijd om er (goede) te schrijven. Maar niets is minder waar. Goede productteksten zorgen ervoor dat je klant de website niet verlaat om elders informatie te zoeken, bieden je een platform om de persoonlijkheid van je bedrijf of merk in de kijker te zetten en verbeteren ook de SEO aanzienlijk - want Google houdt immers van content. En last but not least: ze vormen vaak het element dat je klanten over de streep trekt. Overtuigd? Wij geven je alvast zeven tips om betere productteksten te schrijven.
Lees meer6 gouden tips om overtuigende teksten te schrijven voor je website
Webcopy schrijven die aanslaat: het is makkelijker gezegd dan gedaan. Schrijven voor het internet gaat immers zoveel verder dan creatieve zinsconstructies uit je toetsenbord toveren. Je moet ook de aandacht van je lezer kunnen vastkrijgen en ‘m overtuigen om een bepaalde actie te ondernemen op je website. En dat gaat niet vanzelf. Gelukkig is copywriting voor het web meer dan enkel een kwestie van goed kunnen schrijven, het is ook rekening houden met een aantal stappen en principes. En hoe beter je het proces hierachter kent, hoe beter je teksten zullen zijn. We geven je alvast een eerste inleiding in het schrijven van effectieve webcopy.
Lees meer5 tips om meer mensen te overtuigen door een goede call-to-action te schrijven
Call-to-actions: ze zijn een onmisbaar wapen voor de e-marketeer. Het zijn immers boodschappen die je bezoekers expliciet aanzetten tot een bepaalde actie op je website. En wanneer dat gebeurt, spreek je van conversie - het uiteindelijke doel van je marketing. Wanneer je call-to-actions op je website implementeert, dan is het erg belangrijk om je woorden zorgvuldig te wikken en te wegen. De copy kan namelijk de doorslaggevende factor vormen. Waarom? Omdat bezoekers zich afvragen waarom ze op jouw knop of link zouden klikken. En in dat geval is de juiste tekst vaak dat laatste duwtje in de rug om over te gaan tot actie. Het gebruik van de juiste CTA’s zal je conversiepercentage dus ongetwijfeld verhogen. Maar waarop moet je zoal letten voor een effectieve CTA? We geven je alvast 5 nuttige tips om overtuigende call-to-actions te schrijven.
Lees meerHet verschil tussen schrijven op papier en schrijven voor een website
“Is er dan een verschil?” denk je misschien. Toch wel en meer dan je op het eerste zicht misschien wel zou vermoeden. Lees maar eens een artikel uit je favoriete tijdschrift en surf daarna eens naar de teksten die online verschijnen. Als je goed kijkt, zul je al gauw enkele verschillen opmerken.
Lees meerSEO copywriting: Schrijven voor mensen of voor zoekmachines?
Iedereen wil scoren in zoekmachines en daar willen we ver voor gaan. Schrijven we daarom best voor zoekmachines om zo hoog mogelijk te scoren? Wanneer we willen weten wat het verschil is tussen schrijven voor mensen of voor zoekmachines kunnen we ons best eerst de vraag stellen hoe mensen eigenlijk lezen wanneer ze een tekst online lezen en hoe zoekmachines 'lezen'.
Lees meer