Artikels

Artikels over Website optimalisatie
  1. 8 best practices om foutmeldingen te schrijven die je meer conversies gaan opleveren

    Foutmeldingen zijn in iedere website of webapplicatie nodig, maar toch leiden ze vaak tot frustraties. En de reden hiervoor is simpel: bedrijven besteden er geen aandacht aan, waardoor ze vaak onduidelijk en onvriendelijk overkomen. Maar dit is net een gemiste kans. Een foutmelding is immers een soort van crisismoment voor je klant en wanneer je hier correct mee omgaat, dan vormt het de ideale manier om je van anderen te onderscheiden, je tone of voice in de kijker te zetten en de gebruikservaring van je klanten te verbeteren. Doe je dat niet, dan is de kans groot dat je gebruikers je website verlaten en je conversies misloopt. Investeer dus zeker tijd in je foutmeldingen, want ze kunnen een moment van frustratie makkelijk ombuigen tot een moment van opluchting. We geven we je alvast 8 best practices voor het schrijven van effectieve foutmeldingen.

    Lees meer