Voor BMW ontwikkelde Inventis het BMW Live platform, een nieuw loyalty en content platform dat BMW in staat stelt aan haar klanten exclusieve toegang te geven tot topconcerten, sport- en kunstevenementen, lifestyle events en Driving Experiences. Inventis zorgde voor een platform op maat naar wens van BMW zodat BMW klanten op een gebruiksvriendelijke manier tickets kunnen kopen voor tal van BMW evenementen en experiences.

Voor BMW ontwikkelde Inventis het BMW Live platform, een nieuw loyalty en content platform dat BMW in staat stelt aan haar klanten exclusieve toegang te geven tot topconcerten, sport- en kunstevenementen, lifestyle events en Driving Experiences. Inventis zorgde voor een platform op maat naar wens van BMW zodat BMW klanten op een gebruiksvriendelijke manier tickets kunnen kopen voor tal van BMW evenementen en experiences.

Klant BMW Live
Sector Cultuur & muziek
Geleverde diensten Analyse & consulting, Design, Development

Kalender met voordeelpakketten

Uitgebreide evenementenkalender waarvan het aanbod wordt afgestemd op de gebruiker. Per evenement kan BMW voordeelpakketten aanmaken. Aanbod op maat van groepen gebruikers. In gevallen van compensatie kunnen gebruikers ook saldo uitgereikt worden om te gebruiken op het platform.

Koppelingen

Om het platform goed te integreren in de werking van BMW zorgden we voor de nodige koppelingen met externe systemen. Het platform heeft een diepgaande koppeling met het CRM systeem van BMW. Hierin zit alle klantendata en worden de gebruikers in groepen gesegmenteerd. Ook wordt er de nodige data in de andere richting teruggekoppeld zodat BMW in Salesforce de gegevens kan analyseren.

Het platform werd ook met de systemen van Live Nation gekoppeld om de concerten op te halen zodat hier geen dubbel werk verricht moet worden. Wanneer bezoekers vervolgens aankopen willen doen kan dat doormiddel van online betaalmogelijkheden via Mollie. Na de betaling koppelt BMW Live direct met de boekhoudsoftware Exact om de boekhoudkundige taken tot een minimum te beperken.

Conclusie

Met het BMW Live platform heeft BMW een krachtig loyalty platform in handen om de relatie met hun klanten te versterken!

Woordje van de klant:

Samen met Inventis hebben we een derde volwaardig Loyalty platform ‘BMW LIVE’ uitgerold. Dit loyalty platform, dat in oktober 2021 officieel werd gelanceerd, is gericht naar een heel breed doelpubliek van BMW klanten en wordt intussen door meer dan 10.000 geregistreerde profielen – én counting – gebruikt. Een grootschalig project op lange termijn waarin Inventis een betrouwbare partij is met de nodige professionele expertise.

Guy Le CompteEvents Marketing Manager BMW Belux.

Meer weten?

Wil je meer over dit project weten of wil je weten wat Inventis voor uw project kan betekenen?
Neem contact met ons op

Terug naar overzicht