Van print naar digitaal
Het ‘Mijn Zoo’ ledenplatform vervangt een gedrukt magazine, zo wordt er bespaart op drukwerkkosten en kan de Zoo frequenter communiceren met hun abonnees. Digitaal kunnen ze sneller en efficënter communiceren.


Exclusieve content
Abonnees krijgen via het ‘Mijn Zoo’ ledenplatform toegang tot exclusieve content: Downloads, live-feeds, kleurplaten, foto’s, filmpjes en nog veel meer.
Naast het aanbieden van content gaat het Mijn ZOO platform ook de abonnees aanzetten tot delen van eigen content. Zo is er bvb. een wedstrijd waarbij abonnees hun leukste selfie vanop de lichtfestivals kunnen insturen of wordt er bijvoorbeeld de vraag gesteld om foto’s of video’s te delen van hun eerste kennismaking met de pasgeboren tapir Willy.

User engagement met gamification
Met exclusieve wedstrijden, polls en spelletjes zoals woordzoekers en quizzen wordt er volledig ingezet op interactiviteit en gamification. Gebruikers verdienen ZOO punten door spelletjes te winnen en kunnen zo beloningen vrijspelen; gaande van avatars en badges tot unieke foto’s en zelfs livestreams vanuit de ZOO.

Gezinsaccounts
Via een koppeling met Recreatex, het softwarepakket waarmee KMDA zijn abonneedata beheert, wordt de nodige data uitgelezen zodat abonnees met hun abonneenummer kunnen inloggen op het platform. Via één account kan er gemakkelijk gewisseld worden tussen verschillende leden van het gezin, en kan iedereen eenvoudig Mijn Zoo naar eigen voorkeur aanpassen.

Content delen met niet-abonnees
Al is het Mijn Zoo platform exclusief voor abonnees, het mag niet beletten dat een abonnee een leuk artikel kan delen met vrienden of familie. Via een unieke URL dat voor een beperkte tijd toegankelijk is kunnen ook niet-abonnees mee profiteren.

Rich content page builder
Met behulp van een gebruiksvriendelijke rich content page builder kunnen medewerkers van de Zoo zelf snel en gemakkelijk mooie pagina’s bouwen. De page builder maakt het mogelijk om pagina’s te voorzien van teksten, foto’s en video’s en dat allemaal in een mooie layout en steeds in hun huisstijl.

Conclusie
Het ‘Mijn Zoo’ ledenplatform is voor de Zoo van Antwerpen een unieke tool om digitaal de relatie met hun abonnees te versterken en drukwerkkosten te besparen.
We zijn heel tevreden over de samenwerking met Inventis en hebben samen al verschillende mooie projecten op poten gezet. De communicatie met Inventis verloopt transparant en hun research naar onze noden gebeurt grondig. Onze websites zijn praktisch en gebruiksvriendelijk en dragen voor onze bezoekers bij tot de totaalbeleving van het ZOObezoek.
Meer weten?
Wil je meer over dit project weten of wil je weten wat Inventis voor uw project kan betekenen?
Neem contact met ons op