Ons Werk
Case studies

Niets kan u meer over ons vertellen dan het werk dat we reeds deden. Bekijk zeker deze selectie uit onze meer dan 500 gerealiseerde projecten.

Graspop Metal Meeting

Vernieuwde website voor het metalfestival

Graspop is DE jaarlijkse hoogmis voor Metalfans, voor een festival is hun website een belangrijke communicatietool. Zowel voor, tijdens als na het festival is de website van Graspop het medium bij uitstek om met hun doelpubliek te communiceren.

Informatie architectuur - Webdesign - Webdevelopment

Aanpak

Een website is altijd het resultaat van een hechte samenwerking tussen de klant en Inventis. Ook voor de website van Graspop werd er nauw samengewerkt van in het begin.

Wireframe & prototype

Bij Inventis dragen we gebruiksvriendelijkheid hoog in het vaandel, aan de hand van de input van Graspop bouwden we een wireframe en prototype en zorgen we voor een duidelijke informatie architectuur.

Grafisch ontwerp

Voor Graspop en de Graspop fans mag het ontwerp van de website wat duister zijn, met de huisstijl van het festival in het achterhoofd ontwierpen we een website waar menig metalfan zich in kon vinden.

Uitdagingen

Een gebruiksvriendelijke website met een metal uitstraling

Het is altijd een uitdaging om usability en webdesign goed te combineren, het webdesign moet altijd ondersteunend werken en met een uitgesproken huisstijl als die van Graspop was het niet altijd evident om de gulden middenweg te vinden.

Oplevering binnen gewenste timing en budget

Een festival heeft harde deadlines, de festival datum kan niet verschuiven omdat de website niet klaar is. De bekendmaking van de namen kan niet uitgesteld worden omdat de website niet klaar is… Het was dus voor ons en de klant een race tegen de tijd om de website tijdig op te leveren.

Het resultaat

Spotify integratie

Een festival is het moment bij uitstek om nieuwe bands te ontdekken. Bij elke band is daarom de mogelijkheid voor het afspelen van korte muziekfragmenten toegevoegd. Zo kunnen festivalgangers al even proeven van het aanbod.

 
 

Overzichtelijk tijdschema

“Wie speelt waar en wanneer?” is zowat de belangrijkste vraag die het tijdschema moet beantwoorden. We ontwikkelden een gebruiksvriendelijk schema dat gemakkelijk te raadplegen is op ieder toestel, van smartphone tot desktop.

Clothing & accessories shop

Merchandising is een belangrijke bron van inkomsten voor een festival, een degelijke webshop maakt het voor een festival mogelijk om ook buiten de festivaldagen merchandising te verkopen aan Graspop fans. Inventis zorgde voor een Shopify integratie in de huisstijl van Graspop.

 
 

GMM Live feed

Tijdens de festivaldagen wordt de website druk bezocht door zowel festivalgangers als bezoekers die graag aanwezig waren geweest. Via de livefeed kan er via de website op de voet gevolgd worden wat er gaande is op het festival.

Responsive

Om de vele smartphone en tablet gebruikers niet in de steek te laten werd er voor gezorgd dat de website vlot schaalt naar eender welke resolutie. Festivalgangers dragen immers hun laptop of desktop computer niet met zich mee, tijdens de festivaldagen wordt de website druk bezocht met smartphones.

   

Conclusie

De organisatie van Graspop heeft met de Graspop website een ultieme communicatietool in handen om zowel voor, tijdens en na het festival vlot en duidelijk te communiceren met haar bezoekers.

Heeft u ook nood aan een uniek totaalconcept voor uw internetstrategie?
Geef gerust een seintje en dan steken we de hoofden eens bij elkaar!

{* Remarketing tag *}