Ons Werk
Case studies

Niets kan u meer over ons vertellen dan het werk dat we reeds deden. Bekijk zeker deze selectie uit onze meer dan 500 gerealiseerde projecten.

Heilig Hart Leuven

Een gebruiksvriendelijke website voor alle doelgroepen

Een ziekenhuis heeft een zeer diverse doelgroep, jong en oud en alle lagen van de bevolking. Bij de ontwikkeling van de website voor Heilig Hart Leuven hebben we daarom extra aandacht geschonken aan de gebruiksvriendelijkheid.

Informatie architectuur - Webdesign - Webdevelopment

Aanpak

Samen met Heilig Hart Leuven werd er gekozen voor een gefaseerde aanpak. Stap voor stap kreeg de website zijn definitieve vorm. Tijdens het ontwikkelproces werkten Inventis en Heilig Hart Leuven nauw samen om een zo goed mogelijk resultaat te verwezenlijken.

Wireframe & prototype

Aan een website met veel informatie en veel stakeholders kan je niet zomaar beginnen te programmeren. Eerst en vooral werd er een analyse gedaan van de informatie die weergegeven moest worden, in het prototype en wireframe werd alle informatie duidelijk in kaart gebracht.

Grafisch ontwerp

De website werd zorgvuldig vormgegeven met aandacht voor de leesbaarheid van de inhoud. Duidelijke lettertypes en voldoende contrast zorgen voor vlot leesbare informatie omkaderd met de juiste huisstijlelementen om in lijn te liggen van de andere communicatie van Heilig Hart Leuven.

1 2 3

Uitdagingen

Informatie duidelijk weergeven

Een goede informatiearchitectuur is zeer belangrijk bij grote websites. Alle informatie werd zorgvuldig in kaart gebracht en duidelijk weergegeven. Duidelijke en grote fonts zorgen voor een goede leesbaarheid.

Intuïtieve navigatie

De verschillende doelgroepen hebben nood aan specifieke informatie, door het grote aanbod is de navigatie van cruciaal belang. De navigatie is zo opgebouwd dat de bezoeker steeds ziet waar hij/zij is en waar hij/zij naartoe kan gaan.

Resultaat

Responsive website

De website van Heilig Hart Leuven is vlot te bekijken op ieder scherm, van smartphone tot desktop werd de website zorgvuldig opgebouwd en getest.



 
 

Intuïtieve navigatie

De verschillende doelgroepen hebben nood aan specifieke informatie, door het grote aanbod is de navigatie van cruciaal belang. De navigatie is zo opgebouwd dat de bezoeker steeds ziet waar hij/zij is en waar hij/zij naartoe kan gaan.

Eenvoudig in gebruik

Het doelpubliek van een ziekenhuis bestaat uit alle leeftijden en opleidingsniveaus. Alles moet dus voldoende eenvoudig uitgewerkt worden zodat onervaren computergebruikers de website ook vlot kunnen gebruiken.

   
     

Uitbreidbaar met deelwebsites

Verschillende afdelingen van het ziekenhuis hebben nood aan specifieke informatie en communicatie. Aparte deelwebsites zorgen ervoor dat verschillende afdelingen elk hun eigen doelpubliek kunnen aanspreken.

Uitgestippelde routes

Niet alleen op een website is het belangrijk om je weg te vinden, ook in het ziekenhuis zelf. Om ervoor te zorgen dat een bezoeker zeker zijn weg vindt naar de afdeling of wachtruimte waar hij moet zijn kan hij online al even bekijken welke route de beste is.

 
   

Mobiele applicatie

Om de communicatie tussen Heilig Hart Leuven en de huisartsen te verbeteren werd er een mobiele applicatie ontwikkeld. Via deze afgeschermde mobiele online gegevens kunnen huisartsen specifieke informatie terugvinden.





{* Remarketing tag *}