Terug naar overzicht

Reservatiesysteem kermis Hasselt

Om te voldoen aan de geldende Corona maatregelen deelde de stad Hasselt de kermis op in 5 zones. Iedere zone mocht maximum 400 personen gelijktijdig bevatten. Om mensen online te laten reserveren voor deze zones en ter plaatse in te scannen gingen ze op zoek naar een geschikte partner. Door onze ervaring met online ticketing en reservatiesystemen voor ondermeer de Zoo van Antwerpen en Pukkelpop waren wij de ideale partner om dit systeem op te zetten.

Om te voldoen aan de geldende Corona maatregelen deelde de stad Hasselt de kermis op in 5 zones. Iedere zone mocht maximum 400 personen gelijktijdig bevatten. Om mensen online te laten reserveren voor deze zones en ter plaatse in te scannen gingen ze op zoek naar een geschikte partner. Door onze ervaring met online ticketing en reservatiesystemen voor ondermeer de Zoo van Antwerpen en Pukkelpop waren wij de ideale partner om dit systeem op te zetten.

Klant Stad Hasselt
Sector Webapplicatie
Geleverde diensten Design, Development, Scanning

Gebruiksvriendelijk online reservatiesysteem

Via enkele eenvoudige intuïtieve stappen kunnen bezoekers zich snel registreren. Gebruiksgemak is voor een reservatiesysteem zeer belangrijk. Door een mobile first aanpak is registreren via een smartphone heel gemakkelijk.

Overzichtelijk dashboard om de drukte in te schatten

Via een overzichtelijk dashboard kunnen medewerkers van de stad Hasselt altijd bekijken hoe druk het is of gaat worden. Zowel het aantal reservaties als het aantal ingescande tickets worden steeds live weergegeven.

Live druktemeter

Voor bezoekers die last minute nog naar de kermis willen afzakken werd een live druktemeter ontwikkeld. Zo kunnen kermisgangers thuis of onderweg via hun smartphone kijken of er nog plaats is op de kermis.

Degelijk scansysteem met support ter plaatse

Door onze jarenlange ervaring met ticketscanning op outdoor evenementen hebben we alle knowhow en hardware in huis om een degelijk scansysteem te ontwikkelen.
De medewerkers van stad Hasselt kunnen zelfstandig de tickets inscannen, Inventis zorgt ter plaatse voor technische ondersteuning voor mogelijke technische problemen zodat de scanning steeds correct werkt.

Meer weten?

Wil je meer over dit project weten of wil je weten wat Inventis voor uw project kan betekenen?
Neem contact met ons op

Terug naar overzicht