Artikels
- Alle categorieën 302
- Webdesign 27
- Webdevelopment 32
- Website optimalisatie 21
- SEO 16
- Inventis nieuws 16
- Project management 4
- Adwords en Adsense 5
- Vakliteratuur 10
- Usability 4
- Slicing 1
- Software 7
- Webhosting 3
- Content management 7
- Internet nieuws 5
- Conferenties 8
- Social media 10
- Online communities 1
- Internet marketing 28
- E-mail marketing 10
- Web analytics 4
- Varia 24
- Activiteiten 20
- Bloggen 4
- Webcopy 6
- GDPR 3
- Webshop en e-commerce 2
Artikels over internet marketing
4 redenen waarom je zeker Facebook remarketing moet inzetten
Scroll jij ook meerdere keren per dag door je nieuwsoverzicht op Facebook? Dan ben je zeker niet de enige. Facebook is immens populair en mensen trekken tegenwoordig al snel hun wenkbrauwen op wanneer ze horen dat iemand geen account heeft. Facebook niet in je marketingstrategie opnemen is dan ook een grote fout. Niet alleen bevat het sociaal medium een goudmijn aan (potentiële) klanten, het heeft ook heel wat interessante advertentiemogelijkheden waarmee je aangepaste en budgetvriendelijke inhoud kan aanbieden aan een gericht publiek. Vooral voor remarketing campagnes kan het de moeite lonen om je pijlen op Facebook te richten, aangezien het een erg positieve impact kan hebben op je ROI. We geven je alvast vier redenen waarom je zeker in Facebook remarketing moet investeren.
Lees meerMeer bezoekers op je website is niet altijd beter…
Heel veel mensen bekijken de statistieken van hun website redelijk oppervlakkig en denken dat een dag met 2000 bezoekers beter is dan een dag met 1000 bezoekers. Dat kan zeker het geval zijn, maar dat is niet altijd zo. Bij Inventis analyseren we de marketing inspanningen van websites op vraag van de eigenaars en vaak komen we tot de conclusie dat niet alle marketinginspanningen lonen.
Lees meerDe bezoekersaantallen van onze website bleven dalen tot we dit deden…
Sorry voor de clickbait titel :) Hoe vaak bekijk jij de statistieken van je website? Gaan ze maand na maand, jaar na jaar in stijgende lijn? Mooi zo dan ben je goed bezig! Blijven ze gelijk of nog erger, dalen ze? Lees dan zeker verder.
Lees meer1 kleine aanpassing die zorgde voor 60% meer bezoekers via een Facebook advertentie
9 tips om af te slanken, 12 tips om sneller je huis te verkopen, 9 tips om productiever te werken... het internet staat vol met dergelijke artikels. Waarom? Omdat mensen getriggerd worden door dergelijke titels. Onderstaande A/B test van een Facebook advertentie bewijst dit andermaal.
Lees meerEen eenvoudige manier om je klanten te leren kennen
Als je goede marketing voor je bedrijf of organisatie wil voeren weet je best iets over je doelpubliek. Naar aanleiding van “Get to know your customer day” delen we een eenvoudige manier om je klanten beter te leren kennen. Een onderzoek bij je klanten moet niet complex zijn, stel een aantal vragen op waarop je een antwoord zou willen weten en stel ze!
Lees meer11 goede voornemens voor iedereen met een website
Een nieuw jaar is meestal het ideale moment om goede voornemens te maken. Een kilootje afvallen, wat meer sporten, gezonder eten, … Je kent de klassiekers ondertussen wel. Maar als je een website hebt, kan je enkele specifieke voornemens maken. Een website mag immers geen stoffige bedoening worden die eens om de 5 jaar grondig aangepakt wordt. Ieder jaar wat verbeteren rendeert veel beter. Daarom zetten we een paar goede voornemens voor je op een rijtje voor als je een website bezit of beheert.
Lees meerMarketing is als popcorn
Of je nu online of offline marketing doet, marketing is marketing. Dat is voor online marketeers die denken dat online alles is belangrijk om te weten. Digitale marketing is belangrijk maar het blijft in de essentie marketing. Ik was deze morgen aan het denken hoe ik de verschillende stadia die een klant doorlopen heeft van onbekende tot klant simpel kon uitleggen. En ik kwam tot de conclusie dat marketing is als popcorn! Lees even mee waarom dit een goede vergelijking is.
Lees meerOnline verkoop: een chatbot versus een echte persoon, wie wint er?
2016 was zowat het jaar van de chatbots, als je geen chatbot hebt loop je achter en ben je helemaal niet klaar voor 2017. Of toch wel? Ik ben een grote fan van online verkopen, het internet biedt fantastische mogelijkheden om iets aan de man te brengen en als je iets kan verkopen via een chatbot ben ik geïnteresseerd. Maar zijn chatbots al klaar om een revolutie in online verkoop te ontketenen? Zijn wij mensen al klaar om met chatbots een deal te sluiten? Ik deed een testje…
Lees meerIs alles wel meetbaar in online marketing?
Je hoort online marketeers en analytics fanaten soms roepen dat online alles te meten is en dat dat een groot voordeel is ten opzichte van traditionele offline reclame. Maar is is dat wel zo? Is alles meetbaar in online marketing?
Lees meerEen webshop, ook voor uw zaak?
De afgelopen weken hebben Jan en ik samen met Unizo een ronde doorheen Limburg, Vlaams-Brabant en een stukje Antwerpen gedaan in het kader van "het internet ook uw zaak". Tijdens deze sessies probeerden we de lokale zelfstandigen wat bij te brengen over hoe ze het internet kunnen inzetten om hun fysieke winkel te promoten en beantwoordden we de vraag “Een webshop, ook voor uw zaak?”
Lees meer