Artikels

Artikels over
  1. Waarom goed design cruciaal is voor het vertrouwen van een webshop!

    Recent deden we bij Inventis een audit van een webshop, de webshop was technisch goed in orde maar toch voelde de webshop niet juist. Het design van de webshop was zeker niet lelijk te noemen maar er schortte duidelijk wat aan.

    Lees meer
  2. De Google PageSpeed Insights scores van 20 Belgische webshops vergeleken

    De snelheid waarmee een webshop laadt is belangrijk. Hoewel de snelheid op zich vaak niet de doorslaggevende factor is die bepaalt of een webshop succesvol is, is er overtuigend bewijs dat aantoont hoe cruciaal een snelle laadtijd kan zijn voor de conversiepercentages. In dit artikel nemen we een diepgaande kijk op 20 Belgische webshops, geanalyseerd met Google PageSpeed Insights, om te onderzoeken hoe het gesteld is met hun snelheid.

    Lees meer
  3. Wanneer is je webshop aan vervanging toe?

    In de snel evoluerende digitale markt van vandaag is het hebben van een up-to-date, efficiënte webshop cruciaal voor het succes van elk online bedrijf. Met voortdurende technologische vooruitgang en veranderende klantverwachtingen, kan wat eens een "cutting-edge" online winkel was, snel verouderd raken. Maar wanneer weet je dat het tijd is voor een upgrade of zelfs een volledige vervanging van je webshop? Laten we enkele sleutelsignalen en overwegingen onderzoeken.

    Lees meer
  4. Onze handleiding om de beste betalingsprovider te kiezen voor jouw webshop!

    Wil je een nieuwe webshop lanceren of ben je van plan om de werking van je huidige e-commerce platform onder de loep te nemen? Dan zal je zeker ook geconfronteerd worden met de keuze tussen verschillende betalingsproviders. Een betalingsprovider of payment service provider (PSP) staat namelijk in voor de afhandeling van betalingen via verschillende betaalmogelijkheden, zoals Bancontact, bankoverschrijving, creditcardbetaling, betalingen per mobiele telefoon,… Omdat dit een cruciaal aspect is van elke winkel, is het belangrijk om een aantal zaken goed te overwegen.

    Lees meer
  5. Als je webshop in 2025 digitaal toegankelijk moet zijn is er NU werk aan de webwinkel.

    In 2025 moet elke webshop toegankelijk zijn: hoe zorg je ervoor dat je webshop in orde is? Enkele quickwins die je zelf nu al kunt toepassen om je webshop toegankelijker te maken.

    Lees meer
  6. 7 tips om converterende productteksten te schrijven

    Zijn productteksten belangrijk? Een vraag waarop het antwoord voor veel bedrijven ‘nee’ lijkt te zijn. Zij zien productomschrijvingen slechts als een minieme factor die kan leiden tot conversie en vinden het dus vaak verloren tijd om er (goede) te schrijven. Maar niets is minder waar. Goede productteksten zorgen ervoor dat je klant de website niet verlaat om elders informatie te zoeken, bieden je een platform om de persoonlijkheid van je bedrijf of merk in de kijker te zetten en verbeteren ook de SEO aanzienlijk - want Google houdt immers van content. En last but not least: ze vormen vaak het element dat je klanten over de streep trekt. Overtuigd? Wij geven je alvast zeven tips om betere productteksten te schrijven.

    Lees meer
  7. Een voorbeeld van e-mailmarketing met een meerwaarde

    Ik kreeg onlangs een e-mail van A.S. Adventure en was aangenaam verrast. In dit artikel vertel ik je waarom. Als internet marketeer is het altijd een goed idee om de promotionele e-mails die je in je inbox ontvangt goed te bekijken. Je kan altijd leren van andere marketeers, dus schrijf je niet meteen uit uit alle e-maillijsten. Bekijk, analyseer en probeer te leren van de e-mails die je krijgt.

    Lees meer
  8. Hoe “Google Mijn Bedrijf” je lokale SEO kan verbeteren

    Wanneer je een bedrijf runt – klein of groot – dan is het essentieel dat (nieuwe) klanten je kunnen vinden. Daarom is het belangrijk om voldoende aandacht te schenken aan je SEO of zoekmachine optimalisatie, zodat je hoger gaat scoren in Google en beter gaat opvallen tussen de zoekresultaten. Een van de puzzelstukjes in die grote SEO puzzel is Google Mijn Bedrijf of Google My Business – een gratis platform dat werd ontworpen om lokale bedrijven letterlijk op de kaart (Google Maps) te zetten. GMB (Google Mijn Bedrijf) toont je bedrijf zowel in Google Maps als in de gewone zoekresultaten, en dat via één centrale bedrijfsvermelding. Die bedrijfsvermelding kan je zelf van heel wat informatie voorzien en valt ook meer op dan een gewoon zoekresultaat, wat op zijn beurt meer bezoekers naar je website gaat leiden. We overlopen waarom Google My Business zo belangrijk is en hoe je je bedrijfsvermelding hoger kan doen scoren in Google.

    Lees meer
  9. 14 tips om meer bezoekers op je website te krijgen

    Websitebezoekers zijn van onschatbare waarde. Geen websiteverkeer impliceert immers geen leads, wat op zijn beurt ook geen conversies en dus geen business betekent. Een hoog bezoekersaantal aantrekken is dan ook erg belangrijk, omdat dan pas de bal - en je online business - aan het rollen gaat. Een mooie en functionele website online zetten is natuurlijk een eerste stap, al wil dat niet zeggen dat je verkeer automatisch zal binnenstromen en dat geïnteresseerden zomaar de weg naar je website zullen vinden. Gelukkig zijn er heel wat verschillende strategieën die je kan toepassen om het verkeer op je website te doen stijgen. We geven je alvast 14 tips om nieuwe bezoekers naar je website te leiden en oude bezoekers te laten terugkomen.

    Lees meer
  10. Hoe pop-ups je SEO kunnen beïnvloeden

    Pop-ups zijn al sinds het prille begin van het internet onderdeel van onze surfervaring. Voor de marketeer een geliefkoosd wapen, voor de bezoeker vaak een doorn in het oog. Ze vormen immers de ideale manier om de aandacht van bezoekers te vestigen op advertenties, nieuwsbrieven en tal van andere zaken. Maar toch leiden ze meestal alleen maar tot ergernis bij surfers. En ook Google lijkt zich hier aan te storen. Pop-ups zouden namelijk de gebruikservaring in de weg staan, wat op zijn beurt een negatieve invloed kan hebben op je SEO. Als je dus pop-ups wilt integreren, houd je best rekening met een aantal factoren zoals de richtlijnen van Google, de timing en de manier waarop ze de interactie tussen bezoekers en je site beïnvloeden. We geven je alvast een aantal do’s en don’ts mee.

    Lees meer